Prima pagină » Actualitate » Cum poți primi înapoi bani de la furnizorul de energie. Facturile românilor au explodat după REGULARIZARE

Cum poți primi înapoi bani de la furnizorul de energie. Facturile românilor au explodat după REGULARIZARE

Cum poți primi înapoi bani de la furnizorul de energie. Facturile românilor au explodat după REGULARIZARE

Primele facturi de regularizare la energie ajunse la români arată niște sume uriașe de plată. Există, însă, și o categorie de clienți care își va primi banii înapoi de la furnizori, dar în anumite condiții.

Dacă la unii români au ajuns facturi de mii de lei, la alții, surpriza a fost să primească facturi cu minus.

Cine primește înapoi bani de la furnizorul de energie

Această din urmă categorie beneficiază de bani returnați de la furnizorul de energie.  Sunt clienții care, în 2022, au consumat mai puțină energie decât în anul precedent (2021) și, astfel, vor fi reîncadrați în alt plafon de preț.

De exemplu, dacă în anul 2021 cineva a consumat peste 100 kW, iar în 2022 a scăzut sub 100, atunci furnizorul de energie îi va plăti diferența de preț tarifată (diferența dintre 80 de bani kW/h şi 68 de bani kW/h). Potrivit Antena 3, banii se pot scădea din următoarea factură a clientului sau, la cererea acestuia, poti fi trimiși într-un cont.

În 2022, consumatorii casnici au avut în factura la energie unul dintre cele două plafoane de preț valabile atunci – 68 de bani/kWh (dacă media consumului lunar a fost de până în 100 kWh în 2021) sau 80 de bani/kWh (dacă a consumat între 100 și 300 kWh în 2021).

Ce s-a schimbat în septembrie 2022

Din septembrie 2022 s-a introdus o reglementare suplimentară. Astfel, s-a introdus un plafon de preț de 80 de bani/kWh pentru consumul lunar mediu al anului precedent cuprins între 100 și 300 kWh pentru primii 255 kWh; maximum 1,3 lei/kWh pentru diferența de consum de până la 300 kWh.  În plus, s-a pus plafon de 1,3 lei pentru cei care consumă mai mult de 300 kWh lunar.

Potrivit legii, în februarie 2023, toți clienții casnici care au raportat un consum mediu real mai mic decât cel din 2021 și se încadrează în alt plafon de preț (mai mic), cu acest consum real, vor fi reîncadrați în tranșa cu consum mai mic și cu preț plafonat redus.

Acești clienți casnici vor primi facturi de regularizare a consumului facturat anterior, dar cu minus.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele