Cum poți să îți schimbi furnizorul de energie electrică sau de gaze direct de pe telefon. Ce pași trebuie să urmezi
În următoarele săptămâni, românii își vor putea schimba furnizorul de gaze sau energie electrică direct de pe telefon sau calculator, în doar câteva ore.
Totul cu ajutorul unei platforme lansată de ANRE, care va aduna la un loc toate contractele din piață și ne va arăta cele mai bune oferte ale companiilor.
Un bucureștean a primit o ofertă de prelungirea contractului la un furnizor de energie electrică. Ofertă pe care a acceptat-o fără să ezite.
El spune că nu a studiat piața și a mizat pe „buna purtare”.
În piață există prețuri mai bune, acum și bărbatul este pregătit să își schimbe furnizorul.
Clientul vorbește de birocrația care îngreunează procedurile: „Fac contractul cu ei, se reziliază. E treaba lor cum se înțeleg. Nu rămân fără curent. Am alergat, eram programat la și 20”.
Asemenea drumuri vor deveni istorie, după lansarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică sau gaze naturale.
POSF sau Platforma Online de Schimbare a Furnizorului
Roxana Gheorghe, directorul ANRE, a declarat că, prin câteva click-uri, el poate ajunge până la a transmite cererea de scimbare de furnizor către furnizorul nou. În 24 de ore se realizează procesul tehnic de schimbare a furnizorului.
Platforma Online de Schimbare a Furnizorului sau POSF va putea fi accesată de pe orice telefon inteligent sau laptop, după crearea unui cont.
Olivian Savin, expert FEL România, a declarat că primează criteriul economic. În platformă există multe informații, de unde este luată energia, dacă se emite factura la o lună sau două luni, prin e-mail sau prin alte metode tradiționale sau dacă regularizsarea se face la anumite luni.
După ce toate aceste criterii au fost stabilite, este necesar să transmitem indexul de curent.
Roxana Gheorghe, directorul ANRE, spune că cererea se înregistrează și se transmite automat către furnizorul actual, furnizorul nou și operatorul de rețea.
Contractul se schimbă automat. Clientul trebuie însă să verifice înainte de a-și schimba contractul dacă contractul actual prevede anumite penalități sau comisioane.
15 milioane de contracte în platformă
Deși platforma este finalizată, consumatorii nu pot avea acces la ea, deoarece 15 milioane de contracte trebuie încărcate în rețea.
Până în prezent, furnizorii de energie și gaze au introdus în platformă datele de la peste 14 milioane de consumatori. Toate informațiile vor fi verificate de ANRE, care promite că din a doua jumătate a lunii noiembrie platforma pentru schimbarea furnizorului de energie electrică sau de gaze va fi disponibilă pentru clienți.
Aplicația ANRE a costat 19 milioane de lei, cea mai mare parte fiind din fonduri europene, scrie observatornews.ro.