Cum poți să-ți dai seama dacă a fost dat înapoi KILOMETRAJUL unei mașini

Publicat: 30 06. 2023, 17:05
Actualizat: 30 06. 2023, 17:09
Cum poți să-ți dai seama dacă a fost dat înapoi kilometrajul unei mașini

Fiecare a treia mașină second-hand este vândută cu kilometrajul dat înapoi, prejudiciul fiind în medie 3.000 de euro, potrivit unei publicații românești din Germania. Doar că modificarea kilometrajului, pe lângă faptul că este o infracțiune, poate avea consecințe grave pentru cumpărătorii unei mașini second-hand.

O dată, ei plătesc un preț mai mare pentru o mașină care a parcurs, de fapt, mai mulți kilometri decât pretinde vânzătorul, iar în al doilea rând devine periculos acest obicei, dacă nu se efectuează o schimbare necesară a unor piese din cauza kilometrajului manipulat. Dacă, de exemplu, cureaua dinţată nu este înlocuită la intervalul specificat, motorul poate fi deteriorat.

Există, totuși, câteva indicii care pot scoate la iveală modificarea odometrului. Un kilometraj redus și un preț relativ mic pot fi primele semne negative. Mai mult, dacă interioarele par uzate, în ciuda pretențiilor de kilometraj redus, atunci ar trebui să îți pui semne de întrebare, scrie ziarulromanesc.de.

De asemenea, discrepanțele din documentație indică manipularea kilometrajului. Facturile de reparații și cartea de service trebuie verificate cu atenție, pentru că acolo veți găsi intervalele de întreținere, kilometrajul și data lucrărilor efectuate. Jurnalele principale și de testare a emisiilor, precum și etichetele de schimb de ulei sau autocolantele de pe vehicul conțin și kilometrajul.

Așadar, doar o cercetare amănunțită poate oferi claritate cu privire la kilometrajul real. Asta înseamnă observarea bonurilor sau a colantelor de ulei din compartimentul motor.

Dacă scrie că următoarea schimbare este necesară abia după mai mult de 50.000 de kilometri, trebuie sa fie ceva în neregulă. De obicei, o schimbare de ulei se face după 30.000 de kilometri, cel mai târziu, și doar în cazuri rare după 40.000 de kilometri.

Ajutoarele digitale, cum ar fi adaptoarele speciale pentru interfața de diagnosticare a vehiculului, pot ajuta și ele. Se pot folosi aplicații speciale pentru a verifica dacă airbagurile au fost declanșate în caz de accident. Unele aplicații pot citi și date despre kilometraj, distanța parcursă și memoria erorilor.

Un atelier specializat poate detecta manipularea, citind memoria de erori și intervalul de întreținere. În acest fel, kilometrajul poate fi comparat cu citirea contorului de parcurs. Atelierul poate stabili și data producției kilometrajului și a unităților de control. Dacă sunt fabricate mai recent decât data de producție a vehiculului, sigur au fost efectuate modificări.