Netflix ia în considerare oferirea unui serviciu de streaming gratuit. Amazon deja o face. Iar acum au apărut informații că și conducerea Netflix discută la nivel intern despre introducerea unui serviciu gratuit.
Se pare că Netflix ia în considerare lansarea unei oferte gratuite care să fie susținută în întregime prin publicitate. Această informație a fost raportată de serviciul de știri economice Bloomberg, citând surse din interiorul companiei.
Scopul acestei oferte gratuite este, aparent, de a crește pe termen lung numărul de abonați.
Conform raportului, Netflix vizează țările unde există deja o ofertă extinsă de televiziune gratuită. În aceste locuri, utilizatorii ar avea un stimulent redus de a plăti pentru Netflix.
Țările menționate includ Germania și Japonia, iar Austria ar putea fi, de asemenea, un candidat bun din acest punct de vedere.
Conform raportului Bloomberg, nu s-a luat încă o decizie finală. Astfel, rămâne neclar cum ar putea arăta exact conceptul gratuit. Printre opțiuni se numără o ofertă redusă de titluri sau o calitate inferioară a imaginii și sunetului. De asemenea, ar putea exista mai multe pauze publicitare decât în abonamentul actual susținut de publicitate (care nu este încă disponibil în Austria).
Experimentul gratuit nu este complet nou pentru Netflix. Între septembrie 2021 și noiembrie 2023, compania a experimentat o versiune gratuită în Kenya. Aceasta era disponibilă doar pe telefoanele Android și oferea aproximativ un sfert din catalogul de filme și seriale.
Amazon oferă deja, din 2019, o platformă gratuită de streaming video susținută de reclame, numită Freevee. În august 2022, acest serviciu a fost lansat în Germania, iar din martie 2023 este disponibil și în Austria, potrivit Heute.
Citește și: Filmul care îi va ține pe abonații NETFLIX cu sufletul la gură. Pelicula are 9 nominalizări la Oscar