Sebastian Hotca, președintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a recomandat consumatorilor să se informeze pentru a se asigura că beneficiază, cu adevărat, de oferte, mai ales în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este și Black Friday.
„Recomandam consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice”, scrie Sebastian Hotca într-o postare pe Facebook.
Potrivit recomandărilor, indiferent că este vorba despre un magazin online sau fizic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar și lizibil, în lei, cu toate taxele incluse.
Mai mult, există și comparatoare de prețuri, unde poate fi verificată evoluția în timp a prețurilor produselor. Acestă posibiliatte oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei de a cumpăra și face ca magazinele să evite, în general, afișarea de reduceri nereale.
Totodată, orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse idemtice: fie prin menționarea noului preț lângă cel vechi, barat, fie prin mențiunile „preț nou” sau „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.
De asemenea, prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință sau prețului anterior. ANPC susține că prețul de referință/prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
CITEȘTE ȘI:
BLACK FRIDAY vine cu reduceri masive anul acesta. Prețul la electrocasnice scade cu până la 50%