Cum te urmărește TikTok chiar dacă nu ai descărcat aplicația. Informațiile colectate ajung în China
Chiar dacă ai descărcat sau nu aplicația, serviciul TikTok te urmărește și știe absolut tot ce faci atunci când utilizezi smartphone-ul. Iar informațiile colectate sunt transmise în China, la sediul central al companiei care operează TikTok.
Publicația The Register a scos la iveală felul în care TikTok își „spionează” clienții.
TikTok a penetrat site-ul Departamentului de Securitate Economică din Arizona
Potrivit sursei citate, codul trackerului TikTok a fost găsit pe o serie de site-uri web din Statele Unite ale Americii, dintre care unele cu trafic destul de ridicat. Este vorba despre site-ul Departamentului de Securitate Economică din Arizona, de cel al cunoscutei revise medicale WebMD sau al organizației Girl Scouts. Urme ale trecerii TikTok prin sistem au fost găsite și în site-urile ONG-ului RAINN sau al celui de-al treilea lanț de farmacii ca mărime din Statele Unite, Rite Aid.
Serviciul TikTok Pixel este similar cu Meta Pixel și Google Analytics și a fost conceput pentru a analiza eficiența publicității online, fără nicio legătură cu urmărirea utilizatorilor care descarcă aplicația. De cele mai multe ori, TikTok Pixel este instalată de cei care dețin site-uri web și au nevoie de date referitoare la eficiența publicității pe TikTok, amintește sursa citată.
Prin această „morișcă” pusă în mișcare, sute de site-uri ajung să facă schimb de informații sensibile cu Tik Tok și astfel datele colectate ajung în China. Vorbim despre adresele IP ale utilizatorilor/ identificatorilor unici în sistem, adresele paginilor pe care utilizatorii le vizitează, precum și absolut tot ce au căutat ei pe aceste pagini, de la accesat anumite oferte și/ sau link-uri și până la introducerea datelor în formulare/ chestionare online, plus orice fel de alte interacțiuni.
TikTok Pixel, o armă cibernetică
TikTok Pixel este o adevărată armă cibernetică, spun specialiștii. Instrumentul dezvoltat de chinezi le permite să se urmărească procentul de vizitatori atrași din publicitatea pe TikTok și ce acțiuni au întreprins ei – dacă au cumpărat un produs sau au rezervat un serviciu ori doar s-au înregistrat. Ulterior, aceste informații sensibile cu privire la vizitatorii care nu au cont de TikTok și care au vizitat o pagină web oarecare sunt furnizate (vândute?) agențiilor de publicitate sub formă de rapoarte rezumative.
Director tehnic la compania Disconnect (specializată în securitate cibernetică), Patrick Jackson a declarat pentru The Register că serviciul TikTok Pixel nu este la fel de des folosit precum concurența, Google Analytics și Meta Pixel.