Cum trebuie să conduci o mașină DIESEL. Care este turația ideală pentru a proteja motorul și transmisia
Cum trebuie să conduci, de fapt, o mașină diesel și care este turația potrivită pentru a nu-i fi afectate motorul și transmisia. Toți șoferii trebuie să știe asta.
Așadar, mașinile diesel se conduc diferit față de cele pe benzină și sunt mai multe reguli de care trebuie să țină cont șoferii care se urcă la volanul unui astfel de autovehicul. Prin urmare, pornirea motorului trebuie să fie una lentă. Trebuie să te asiguri că nu vine nicio mașină din sens opus. Apoi, după ce ai introdus cheia în contact, evită să turezi imediat motorul, mai ales atunci când este rece. Permite-i să funcționeze la relanti vreme de cel puțin 30 de secunde.
De precizat este că în aceste 30 de secunde, uleiul va ajunge la toate componentele și va începe lubrifierea. De asemenea, trebuie să știți că motorul diesel va funcționa optim între 2.000 și 3.000 de rotații pe minut. Tot ce depășește de pragul de 3.000 de rotații creează uzuri mari ale pieselor.
Pe de altă parte, turațiile mai mici de 1750 pe minut nu sunt deloc suficiente pentru motor. Astfel, se poate face o subturare care cauzează acumularea de funingine în sistemul de evacuare și blocarea catalizatorului sau a supapei EGR.
Mai mult, mersul subturat dăunează transmisiei, ambreiajului și lagărelor motorului. Foarte important este să lași motorul să funcționeze la relanti vreme de 60 de secunde, înainte de a-l opri. Astfel, turbina va lăsa uleiul să se răcească ușor și nu brusc, combătând deteriorarea prematură a componentelor.
Cum să întreții motorul diesel
Nu este bine să lași multă vreme o mașină nefolosită. Trebuie să o pornești periodic, astfel încât ralanții motorului să se încălzească timp de 30 de secunde. Se turează totul ușor, între 2.000 și 3.000 de rotații pe minut, timp de 1,2 minute, încât să se simuleze fluctuațiile din trafic.
De asemenea, trebuie să încerci să alegi trepte de viteză. Cuplul motorului se va folosi ținând cont de încărcătura mașinii. Prin urmare, în oraș, cu treapta a III-a și fără pasageri se poate merge până la 1.800 de turații. Dacă te afli cu mașina pe o pantă, se urcă turația până la 3.000 de rotații.
De precizat este că între motoarele diesel și cele pe benzină există o altă diferență legată de turații. Cele pe benzină acceptă și turații mai ridicate, ce depășesc 3.000 de rotații pe minut, fără riscuri majore. Mecanicii sugerează să nu se exagereze, totuși, deoarece este nevoie deja de o turație mare la urcarea unei pante, de exemplu.
Și uleiul autovehiculului diesel trebuie verificat regulat. Trebuie să te asiguri că produsul are specificațiile recomandate de producător. Un ulei de 5W40 oferă o vâscozitate optimă la rece și la cald, protejând motorul în toate condițiile.
CITEȘTE ȘI: