CUVÂNTUL pe care nu trebuie să îl rostești niciodată când vorbești la telefon. Avertismentul OCU
Când vorbim de escrocherii făcute prin internet, ne gândim la phishing, dar acesta nu este singurul risc la care se expun utilizatorii. Înșelătoriile telefonice reprezintă și ele o problemă destul de serioasa, Organizația Consumatorilor și Utilizatorilor (OCU) lansând un avertisment în legătură cu acest lucru.
Infractorii cibernetici caută mereu diverse formulele pentru a înșela oamenii și chiar găsesc soluții. Uneori, sunt atât de ingenioși încât au nevoie doar de un cuvânt de la dvs. pentru a-și atinge scopul. Vorbim despre accesarea banilor prin informații sensibile, cum ar fi detaliile bancare, parolele și așa mai departe, scrie computerhoy.com.
Pur și simplu, un singur cuvânt spus de voi este suficient pentru ca ei să te înșele. OCU a confirmat recent acest lucru și chiar a exemplificat.
Când răspund la telefon, unii oameni care folosesc „bună ziua” sau clasicul „spuneți-mi” ori „vă ascult”. Alții recurg doar la clasicul„da?”. Ei bine, infractorii îl înregistrează, astfel încât să poată pretinde că au consimțământul tău.
De exemplu, pentru înscrierea la un serviciu sau altul, fără consimțământul vostru. Uneori, îți pun întrebări până când obțin răspunsul tău afirmativ. Si nu este deloc dificil! Doar întrebându-vă numele sau orice altă întrebare evidentă, cel mai probabil veți răspunde „da”. În unele cazuri, potrivit OCU, este o înregistrare care vă informează că ați contractat acest lucru, înainte de a vă închide. Dacă apelați înapoi, va fi activată și o altă înșelătorie în stilul apelului pierdut.
Cum pot fi evitate escrocheriile telefonice
OCU oferă cel mai bun cel mai bun mod pentru a evita escrocheriile telefonice. Astfel, dacă suspectați un număr necunoscut, închideți cât mai repede posibil și, oricum, nu sunați niciodată înapoi.
Dacă este o entitate cunoscută, precum o bancă sau o companie de telefonie, contactați-i dacă doriți, dar folosind un număr oficial, nu cel de la care v-au sunat.
La fel, este indicat să vă mai verificați, din când în când, contului bancar, să nu fiți taxat pentru ceva ce nu ați făcut niciodată. Mai mult, verificați sau modificați cele mai sensibile parole.
FOTO – Caracter ilustrativ: Facebook