În martie, Dacia va avea două zile fără producţie, care se adaugă celor trei din februarie. Astfel, uzina pierde producţia a 6.500 de maşini sau aproape 100 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.
„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 şi 8 martie, iar La Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în aceleaşi zile. Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocoleşte Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru. Cea mai recentă estimare a Grupului, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producţiei în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul în curs“, au spus reprezentanţii Automobile Dacia, citați de Ziarul Financiar și Mediafax.
Și Ford a anunţat că va opri producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie.
În condiţiile în care Ford România produce în medie 1.000 de maşini pe zi, uzina va pierde în total 8.000 de maşini, în valoare de 160 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 20.000 de euro cu TVA, la care se adaugă 20.000 de motoare. Astfel, numai din producţia celor două uzine PIB-ul pierde circa 260 milioane de euro.
Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor.
Renault a înregistrat pierderi record la nivelul anului trecut, în condițiile în care restricțiile impuse de pandemie au afectat piețele – cheie din Europa. Dacă în 2019 grupul înregistra vânzări de 55,5 miliarde euro, anul trecut ele s-au cifrat la 43,5 miliarde.