Marca Dacia reuşeşte să învingă în special brandul istoric al companiei mamă, Renault, chiar în ţara lui de origine, comentează site-ul francez specializat pe știri de business bfmtv.com. Anul acesta, Dacia a vândut francezilor mai multe maşini noi decât orice alt producător.
Este o premieră pentru brandul românesc care reuşeşte astfel să depășească vânzările brandului companiei mamă, Renault, chiar în ţara de origine, arată bfmtv.com.
Concret, cu 99.698 vehicule vândute până la 20 decembrie Dacia se află în topul vânzărilor către persoane fizice din acest an, conform cifrelor furnizate de Autoways, care a anunţat că aceste cifre nu se pot schimba semnificativ până la 31 decembrie. Şi diferenţele faţă de vânzările mărcilor franceze nu sunt de neglijat. Astfel, în 2021 Renault a vândut persoanelor fizice 91.246 de unităţi, Peugeot, 87.524 de unităţi, iar Citroën a înmatriculat 51.972 de maşini,aproape de două ori mai puţine decât Dacia.
Fenomenul Dacia nu este chiar o surpriză: în 2020 Sandero era deja „maşina preferată a francezilor”, iar marca s-a concentrat mereu pe această piaţă privată.
Dar alte modele permit acum mărcii să se impună: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bine vândute maşini şi confruntă direct Renault Captur, care este totuşi unul dintre cele mai populare modele în Franţa. În plus, Spring, primul produs 100% electric al mărcii, a avut, de asemenea, un început comercial promiţător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an numai în Franţa.