Pentru prima dată de când Grupul Renault a preluat marca Dacia, sub conducerea lui Luca de Meo, brandul va avea propriul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care sinergiile dintre cele două mărci vor creşte în următorii ani, scrie Ziarul Financiar.
Decizia a fost luată în contextul în care încă din vara anului trecut Luca de Meo anunţa faptul că fiecare marcă din grup trebuie să primească mai multă „libertate“ şi s-a declarat uimit de rezultatele Dacia în ceea ce priveşte profitabilitatea, informează Mediafax.
Denis le Vot va fi numit CEO al celor două mărci, Dacia şi Lada, după ce până acum era vicepreşedinte executiv în cadrul Grupului Renault pentru Dacia şi Renault, iar Yves Caratzanis, care în perioada 2016-2018 a fost preşedintele Automobile Dacia, rămâne în funcţia de preşedinte al AvtoVaz, compania care produce maşini sub marca Lada.
De partea cealaltă, Mihai Bordeanu rămâne head of country pentru Dacia în România, iar în subordinea sa rămân activităţile de vânzare din regiune – România, Bulgaria şi Republica Moldova – alături de uzina de la Mioveni.
Dacia reprezintă 20% din vânzările Grupului Renault, iar în România francezii au al doilea cel mai mare centru de cercetare şi dezvoltare, după cel de la Paris, completat de un centru de teste la Titu şi o reţea de furnizori care livrează aproape 70% din componentele unui Logan.
Până acum, prețul a fost un obstacol semnificativ în achiziționarea unei mașini electrice, însă Dacia Spring revoluționează piața autovehiculelor electrice pentru toți consumatorii.
Spring e cea mai accesibilă mașină electrică de pe piața europeană și singurul automobil electric din România ce poate fi achiziționat cu mai puțin de 10.000 euro (după aplicarea subvenției de la stat pentru achiziționarea autovehiculelor electrice).