Compania aeriană Dan Air va renunța la zborurile de pe aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, după ce reprezentanții acestuia au amânat extinderea orarului de funcționare de la 12 la 16 ore pe zi pentru luna ianuarie 2024.
Operatorul de zbor precizează, într-un anunț publicat pe pagina sa de Facebook, că zborurile de la Brașov se vor opera conform programului, cu decolare și aterizare de pe Aeroportul Bacău, urmând ca, din 11 decembrie, operațiunile să fie mutate complet pe Aeroportul din Bacău.
De asemenea, Dan Air își anunță călătorii că va asigura transfer gratuit Bacău-Brașov și retur în ziua zborului.
În 25 septembrie, compania românească făcea publice date conform cărora a suferit pierderi de 2,6 milioane de euro din cauza programului de doar 12 ore în care funcţionează aeroportul din Braşov.
Oficialii Dan Air au transmis, la acel moment, o scrisoare autorităţilor române cu privire la operaţionalizarea aeroportului Braşov în vederea extinderii programului de lucru al aerogării deschise publicului la data de 15 iunie 2023.
„Dragi pasageri,
✈️Am fost nevoiți să luăm o decizie care vă va afecta pe mulți dintre voi. Aeroportul Internațional Brașov a prelungit actualul program, 7:00-19:00, până pe 15 ianuarie 2024.
Orarul redus de funcționare al aeroportului și lipsa dotărilor corespunzătoare ne-au pus de multe ori în situația de a ateriza în alte orașe, lucru care a produs întârzieri și mult disconfort pentru voi, pasagerii. Știm cât de greu a fost să vă prelungiți călătoriile cu câteva ore în plus, să așteptați în aeroporturi sau să ratați evenimente importante, chiar dacă noi ne-am asigurat, pe cheltuiala noastră, că vă aducem în siguranță la destinație.
➡️Așadar, din data de 13 noiembrie, cursele de la Brașov se vor opera conform programului, cu decolare și aterizare de pe Aeroportul Bacău, urmând ca, din 11 decembrie, să mutăm complet operațiunile pe Aeroportul din Bacău.
Colegii noștri se ocupă deja să vă ofere cele mai bune modalități de călătorie pentru perioada de tranziție. Vă vom asigura transfer gratuit Bacău-Brașov și retur în ziua zborului.
Puteți completa formularul dedicat de pe danair.ro/contact
Ne dorim să vă recâștigăm încrederea și să vă urăm cât de curând “Bun venit la bordul aeronavelor noastre!” pentru că susținem dreptul fiecărui pasager de a se bucura de călătorii confortabile și de a circula facil în orice colț al lumii”, se arată într-un comunicat transmis de compania aeriană pe pagina de Facebook.
Programul Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav va fi extins la 16 ore, în intervalul orar 07:00-23:00, începând cu data de 15 ianuarie 2024, au anunțat luni, 30 octombrie, reprezentanții aeroportului, potrivit Brașov.net. Această decizie a fost convenită la sediul Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA, în prezenţa oficialilor braşoveni şi a conducătorilor autorităţilor care reglementează domeniul aeronautic în ţara noastră.
„Decizia pe care am convenit-o astăzi reprezintă un prim pas spre dezideratul pe care ni l-am propus de la bun început, şi anume acela de a avea un aeroport funcţional 24 de ore din 24. Vom continua întâlnirile de lucru cu partenerii noştri de la ROMATSA şi AACR, fără sprijinul şi susţinerea cărora nu am fi putut deschide Aeroportul Braşov la 15 iunie. Le mulţumim și pe această cale atât pentru faptul că au înţeles necesitatea şi oportunitatea extinderii programului după care funcționează Aeroportul nostru, de la 12 la 16 ore, cât mai ales pentru că au reușit să identifice resursele umane și materiale pentru a realiza acest lucru”, a spus președintele CJ Brașov, Șerban Todorică-Constantin.
În prezent, aeroportul Brașov funcționează după un program de 12 ore, de la 7.00 dimineața până la 19.00 seara.
Această situație a creat numeroase probleme operatorilor de zbor, care s-au văzut nevoiţi să aterizeze pe alte aeroporturi deoarece aeroportul Braşov se închide conform programului de lucru. Potrivit companiei Dan Air, aceste situaţii generează un disconfort foarte mare pasagerilor şi generează pierderi semnificative operatorilor aerieni
„Aeroportul Braşov urmează să se confrunte cu şi mai multe probleme legate de operare întrucât sezonul rece care a debutat deja, provoacă fenomene meteo nefavorabile printre care vizibilitatea redusă. Sistemul automat de aterizare (ILS) al pistei din Braşov este la momentul de faţă aprobat pentru CAT I, unde este necesară o vizibilitate minimă de 550 m pentru ca apropierile în vederea aterizării să poată fi iniţiate. Această vizibilitate este rar întâlnită în perioada de iarnă în zona de depresiune a Braşovului, mai ales la orele dimineţii.
Totuşi aeroportul Braşov are cele mai noi echipamente ceea ce au capabilitatea de a permite aterizări de categorii mult mai permisive însă acestea nu au fost încă autorizate, fiind astfel un real pericol în a restrânge şi mai mult programul de funcţionare al aeroportului. Având în vedere cele menţionate mai sus, Dan Air a adresat o scrisoare deschisă tuturor autorităţilor relevante pentru a stimula dialogul în vederea identificării soluţiilor pentru a scoate aeroportul Braşov din acest impas. Pentru a adresa cea mai des întâlnită întrebare venită din partea braşovenilor, Dan Air doreşte pe această cale să confirme faptul că nu a primit niciun fel de sprijin financiar pentru a opera pe aeroportul din Braşov”, transmitea compania aeriană pe 25 septembrie, potrivit presei brașovene.
Conform acesteia, programul de doar 12 ore este consecinţa lipsei controlorilor de trafic aerian – ROMATSA care să asigure serviciile necesare pentru ca aeroportul Braşov să poată funcţiona 24/7. Acest program redus restricţionează operatorii aerieni în a-şi putea desfăşura activitatea corespunzător şi în a garanta pasagerilor că vor ajunge la destinaţia lor finală, au arătat la acel moment operatorii de zbor.