Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat, joi, la o vizită în interiorul Planșeului Unirii, că această structură este în pericol major de prăbușire. „Este o problemă pe viață și pe moarte”, spune edilul Sectorului 4.
„În urmă cu o lună de zile, la vizita periodică pe care experţii o fac în completarea expertizei realizată, au apărut zone la care nivelul de degradare a ajuns în punctul numărul V, astfel încât, din păcate pentru noi toţi, aşa cum vedeţi, această lucrare reprezintă un risc major pentru bucureşteni, un risc major pentru noi toţi”, a declarat Daniel Băluță prezent, joi, la o inspecția de urgență a Planșeului Unirii.
Potrivit edilului, structura de la Unirii este o construcţie cu aproape 100 de ani vechime, ce datează de pe timpul Regelui Carol.
„O construcţie pe care trec zilnic zeci de mii de oameni, fie în calitate de pietoni, fie cu autoturismele sau cu mijloacele de transport în comun. Tot ce vedeţi aici ne spune că trebuie să acţionăm la timp. Să ne imaginăm ce s-a întâmplat acum 6 ani cu Viaductul Morandi, atunci au murit 35 de oameni. Nu ne putem permite, niciunul dintre noi, sub nici o formă o tragedie aici. Aici nu este vorba de o disconfortul circulaţiei, nu e o dispută, ci este o problemă de siguranţă, o problemă de viaţă şi de moarte (..) Această structură stă să se prăbuşească, este o realitate”, a mai declarat Daniel Băluță.
Guvernul a decis, în aprilie 2023, suplimentarea cu 750 de milioane de lei a fondurilor din Programul „Anghel Saligny”, pentru reabilitarea și consolidarea Planșeului de la Piața Unirii.
Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare, iar ultima expertiză tehnică a arătat că structura are un risc seismic gradul I.
Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2.