Prima pagină » Actualitate » Daniel Băluță vrea să tarifeze locurile de parcare de pe bulevarde, din această lună. Viceprimarul Capitalei spune că inițiativa nu este legală

Daniel Băluță vrea să tarifeze locurile de parcare de pe bulevarde, din această lună. Viceprimarul Capitalei spune că inițiativa nu este legală

Daniel Băluță vrea să tarifeze locurile de parcare de pe bulevarde, din această lună. Viceprimarul Capitalei spune că inițiativa nu este legală

Primăria sectorului 4 din Capitală, condusă de Daniel Băluță, a anunțat, joi, că de pe data de 23 august, locurile de parcare de pe bulevardele sectorului vor intra în regim de tarifare. Pe de altă parte, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, precizează că această inițiativă ar fi ilegală.

Primăria sectorului 4 a anunțat, joi, că cele peste 2.500 de locuri de parcare publică de pe bulevardele din Sectorul 4, administrate de institușia condusă de Daniel Băluță, prin Direcția de Mobilitate Urbană, vor intra în regim de tarifare, începând din data de 23 august.

„Potrivit hotărârilor Consiliului Local al Sectorui 4, spațiile de parcare de pe bulevarde vor fi reorganizate și împărțite în două zone tarifare, marcate cu galben și cu verde, în funcție de gradul de aglomerare, precum și de existența mai multor puncte de interes pentru cetățeni”, a transmis, joi, primăria sectorului 4.

Tarifarea, pe două zone, galbenă și verde

Potrivit sursei citate, vor exista două zone de tarifare.

Astfel, zona galbenă, tarifată cu 2 lei/oră, a fost creată în locuri în care există bănci, farmacii, spitale, sedii ale unor instituții publice, iar zona verde, tarifată cu 1 leu/două ore, este valabilă în locații în care fluxul de mașini este unul redus.

„Toate parcările sus menționate, existente pe bulevardele Constantin Brâncoveanu, Șoseaua Giurgiului, Alexandru Obregia, Șoseaua Berceni, Tineretului, Iriceanu, Străduinței și Luică vor fi marcate corespunzător, iar sumele încasate din aceste tarife vor constitui bugete pentru amenajarea unor viitoare parcări, precum cele din strada Pridvorului, din zona Piața Sudului sau cea din zona străzii Tulnici”, se arată în comunicat.

Sursa citată mai menționează că șoferii vor fi informați în legătură cu acest regim de tarifare prin pancartele care vor fi montate în zonele respective, unele cu galben, celelalte cu verde, iar intervalul de taxare va fi de luni până duminică între orele 8-18, în rest fiind gratuit. Plata parcării se poate face extrem de simplu, prin SMS la numărul 7424 sau folosind aplicația Primăria Sectorului 4.

„În cazul nerespectării regulamentului de parcare, angajații Direcției Mobilitate Urbană vor bloca roțile autovehiculul, pe cheltuiala conducătorului auto”, se arată în comunicat.

Stelian Bujduveanu: „Primăria Sector 4 nu poate administra în regim de plata cu ora parcările de pe marile bulevarde”

Potrivit viceprimarului Capitalei, Stelian Bujduveanu (PNL), inițiativa de tarifare ar fi ilegală.

„Hotărârile Consiliului Local Sector 4 privind introducerea de tarife pe oră pentru locurile de parcare de pe unele bulevarde sunt nelegale! Atrag atenția că Primăria Sector 4 nu poate administra în regim de plata cu ora parcările de pe marile bulevarde, întrucât decizia intră în contradicție cu prevederile Strategiei de parcare pe teritoriul Municipiului București”, a scris Bujduveanu pe Facebook.

Potrivit viceprimarului, sectoarele administrează numai parcaje de reședință, exploatarea lor făcându-se prin închiriere către persoanele fizice îndreptățite, pe bază de contract cu durata de valabilitate de 1 an și cu posibilitatea reînnoirii.

„Chiar și pentru parcajele de reședință administrate de sectoare, tarifele diferențiate sunt stabilite doar de către Consiliul General al Municipiului București. Faptul că Primăria Sector 4 a stabilit tarife de închiriere cu ora este o încălcare a normelor în vigoare. Tarifele de închiriere cu ora sunt specifice parcajelor publice de utilitate generală (cf. art. 17 (2) din Anexa nr. 3 din Strategia de parcare pe teritoriul Municipiului București), categorie de parcaje care se află în administrarea Consiliului General al Municipiului București”, mai scrie Bujduveanu.

Potrivit acestuia, Comisia Tehnică de Circulație a Municipiului București (autoritatea care încadrează parcajele pe categorii) nu a avizat niciodată parcaje de reședință pe arterele principale din Sectorul 4.

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele