Prima pagină » Actualitate » Daniel Jinga este noul manager interimar al Operei Naționale București. Celebrul dirijor și-a ales deja colaboratorii

Daniel Jinga este noul manager interimar al Operei Naționale București. Celebrul dirijor și-a ales deja colaboratorii

Daniel Jinga este noul manager interimar al Operei Naționale București. Celebrul dirijor și-a ales deja colaboratorii

Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a semnat ordinul de numire a noului manager interimar al Operei Naţionale Bucureşti, dirijorul Daniel Jinga, informează cultura.ro.

Până să ocupe această funcție, Daniel Jinga era Maestru de Cor și fost Director Artistic al Operei Naţionale Bucureşti, Dirijor Principal al Filarmonicii Muntenia din Târgoviște și al Orchestrei Metropolitane București, dirijor fondator al Corului de Cameră „Accoustic”.

Cine este Daniel Jigna, noul manager interimar al Operei Naţionale Bucureşti

Daniel Jinga a absolvit, în 1997, Seminarul Teologic din București, după care a urmat cursurile Facultății de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie Muzicală ale Universității Naționale de Muzică din București.

Totodată, a absolvit cursurile de master (Stilistică Dirijorală – Dirijat Cor Academic), între 2003 și 2004, și este Doctor în Muzică din 2012, când a primit titlul de la aceeași universitate, pentru lucrarea „Reprezentanți ai creației corale a cappella românești la sfârșitul secolului al XX-lea și începutul secolului al XXI-lea – Tehnici de construcție corală și conducere dirijorală”.

Care este echipa lui Daniel Jinga, la conducerea Operei Naționale din București

Daniel Jinga i-a numit, în data de 26 martie, pe dirijorul Tiberiu Soare în funcția de Director Artistic și pe Alin Gheorghiu în funcția de consilier artistic balet, potrivit site-ului instituției, operanb.ro.

Tiberiu Soare este absolvent a două dintre facultăţile Universităţii de Muzică din Bucureşti: Facultatea de Interpretare Muzicală, Secţia Instrumentală (Tuba), clasa Conf. Univ. Ion Popescu (Diplomă de Licenţă obţinută în anul 2000) şi Facultatea de Compoziţie şi Pedagogie Muzicală, Secţia Dirijat Orchestră, clasa profesorilor Ludovic Bacs şi Conf. Univ. Dr. Petru Andriesei (Diplomă de Licenţa obţinută în anul 2001). În 2018 a obținut titlul de Doctor în muzică la Universitatea Națională de Muzică București cu lucrarea „Tragedia lirică Oedipe de George Enescu, O perspectivă dirijorală”, îndrumător: Prof. Univ. Dr. Dan Dediu.

În prezent este Conf. Univ. Dr. al Universitătii Naţionale de Muzică Bucureşti, Facultatea de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie Muzicală, în cadrul departamentului Dirijat, Muzică Religioasă și Instrumente Complementare.

Tiberiu Soare colaborează frecvent cu principalele Orchestre Simfonice şi Teatre de Operă din România. Pe plan internaţional activitatea artistului a constat în colaborări cu numeroase ansambluri de prestigiu, cum ar fi: London Philharmonic Orchestra, Kammer Ensemble N (Stockholm), Musica Vitae Chamber Orchestra (Suedia), Osaka Chamber Symphony Orchestra (Japonia), Bad-Reichenhaller Orchester (Germania), Orchestra Filarmonicii din Atena, „Bedrich Smetana” Philharmonic Orchestra (Zlin, Cehia), Orchestra Radio Praga, Orchestra Filarmonicii din Sofia, Orchestra de Camera din Chişinău, Teatrul Național de Operă și Balet Maria Bieșu (Chișinău), Camerata Salzburg, Orchestra Simfonică din Beirut (Liban), Orchestra Simfonică de Stat din Izmir (Turcia).

Este dirijor al Operei Naționale București începând cu anul 2004, iar în perioada 2007-2008 a fost iniţiator şi Coordonator al Studioului Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess” din cadrul Operei Naţionale Bucureşti.

Din anul 2004 și până în prezent este dirijor al Ansamblului de Muzică Nouă „Profil” din Bucureşti, iar din 2007 până în prezent este colaborator permanent al Fundaţiei „Calea Victoriei”. În această calitate a susţinut mai multe conferinţe interactive pe teme muzicale. Conţinutul acestora a fost sintetizat în două volume: „Pentru ce mergem la Operă?” (Premiul Galei Societăţii Civile 2014) si „Nouă povestiri muzicale” (2016). În Mai 2018 Casa Regală a României i-a acordat lui Tiberiu Soare distincţia „Ordinul Coroana României în Grad de Ofițer”.

Alin Gheorghiu a absolvit în anul 1992 Liceul de Coregrafie ,,George Enescu” din Bucureşti, iar în anul 2001 a absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale”, secția Coregrafie. În anul 1998 a obținut o bursă de studii de două luni la Roma (Italia).

A studiat cu maeștrii Oleg Danovski, Ioan Tugearu, Peter Breuer, Valeri Kovtun, Mihaela Atanasiu, Gheorghe Cotovelea, Ştefan Bănică, Adrian Gheorghiu, George Bodnarciuc, Gheorghe Iancu, Sergiu Ştefanski, Alexa Mezincescu, Constantin Marinescu, Gelu Barbu, Gabriel Popescu.

A fost prim-solist de balet al Operei Naționale București începând cu anul 1993 și în prezent este maestru de balet al Operei Naționale București.

În perioada 2002 – 2005 a fost solist la Landestheater Salzburg (Austria), revenind în anul 2007 la Opera Națională București ca prim-solist. Între anii 2011 -2013 a fost Șef al Compartimentului Balet și, ulterior, în perioada 2013-2014, Șef al Serviciului Balet Divertisment. A fost coordonatorul baletului în cadrul Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” între anii 2018 -2020.

A fost invitat la numeroase festivaluri, printre care Festivalul de Balet de la Udine (Italia), 1998; Festivalul de Balet de la La Baule (Franța), 1991; la Festivalul de la Vigniale (Italia), 1995 și a dansat în mai multe gale naționale și internaționale de balet.

Directoarea Operei din Iaşi, Beatrice Rancea, sub control judiciar într-un dosar de deturnare de fonduri. Prejudiciul este estimat la 5 milioane de lei

Directoarea Operei Naționale Iași Beatrice Rancea si 14 angajați ai instuției culturale ieșene au fost audiati de DIICOT Iași, la începutul acestei luni.

Beatrice Rancea este suspectată că a condus un grup infracțional organizat și a încălcat legea achizițiilor publice.

După ce a fost audiată timp de mai multe ore, procurorii DIICOT au decis ca directoarea Operei de la Iaşi să fie pusă sub control judiciar.

HoReCa, turismul și cultura cer ajutor de la stat! Adrian Despot: „Fără un plan de relansare, singurul lucru pe care îl va mai putea face industria muzicală este să cânte prohodul”

Reprezentanți din HoReca, Turism și Cultură au susținut o conferință prin care au cerut ajutor de la stat. Aceștia vor implementarea unor măsuri concrete și predicitible care să susțină desfășurarea activității.

La conferință au participat Dragoș Anastasiu, președintele Alianței pentru Turism, precum și Adrian Despot, solist al trupei Vița de Vie.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Care este gradul de ocupare în hotelurile din România de Crăciun și Revelion?