De ce e HAOS în ultimele zile pe Magistrala 2 de metrou. Marian Artimon, lider de sindicat: „Are legătură cu deschiderea directă de la Tudor Arghezi”
În ultimele zile, pe Magistrala 2 de metrou, Pipera – Tudor Arghezi, traficul este extrem de aglomerat. În stații de tranzit, precum Piața Unirii, dimineața, la orele de vârf, călătorii sunt nevoiți să aștepte chiar și patru garnituri. Marian Artimon, șeful Sindicatului Metrorex, a explicat pentru Gândul de ce este afectată circulația metrourilor în ultima perioadă.
De câteva zile, este haos pe M2, „Magistrala Corporatiștilor”. La Piața Unirii, care este stație de tranzit, este extrem de aglomerat.
Metrorex a anunțat zilele trecute că intervalul de timp dintre garnituri este de 6 minute, la ore de vârf, adică aproape dublu față de cât ar trebui să fie.
Marian Artimon, liderul de sindicat de la metrou, a explicat, pentru Gândul, de unde vin aceste probleme. Potrivit sindicalistului, totul are legătura cu faptul că recent s-a decis ca trenurile să circule direct între Pipera și Tudor Arghezi. Adică să nu se mai circule în sistem pendulă, de la Berceni la Tudor Arghezi.
Are legătură cu faptul că s-a dat drumul direct între Berceni și Tudor Arghezi. Acum nu se mai face transbordarea în sistem pendulă. Se pare că este o problemă de compatibilitate între instalațiile vechi și cele noi, de la Tudor Arghezi. Nu se aștepta nimeni la așa ceva. Din păcate, nimeni nu reușește să-i dea de cap. Se fac totul felul de verificări, dar traficul este afectat”, a spus Marian Artimon, pentru Gândul.
”Pe Magistrala 2, pentru siguranță, se circulă cu viteză mai mică”
Liderul sindicatului USLM mai spune că în prezent se circulă cu viteză mai mică.
„Din cauza acestei incompatibilități între sistemul vechi și cel nou, se trimit tot felul de semnale în sistemul de circulație. Pentru siguranță, se circulă cu viteză mai mică și chiar s-au scos trenuri din circulație. De exemplu, din 18 trenuri, au rămas 15, de aici și timpii mai mare de așteptare”, a explicat Marian Artimon.
Circulația directă între Pipera și Tudor Arghezi a fost deschisă de pe data de 9 mai.
„Metrorex informează că circulația trenurilor de metrou pe Magistrala 2 se va desfășura direct, între stațiile Tudor Arghezi și Pipera, fără a mai fi necesară transbordarea la stația Berceni. Intervalul de succedare a trenurilor la orele cu vârf de trafic va fi de 4 minute, iar timpul de parcurs a trenurilor de metrou dintr-un capăt în altul al Magistralei 2 va fi de aproximativ 30 minute”, anunța Metrorex, în 8 mai.
„Magistrala 2 este cea mai tranzitată”
Marian Artimon, liderul de sindicat Metrorex, declara recent în emisiunea „Cu Gândul la București” că pe Magistrala 2 trebuie înlocuite calea de rulare, instalațiile electrice, ventilațiile sau stațiile de pompare.
„Ele sunt românești, făcute de fabricile care acum nu mai sunt. Sunt produse în 1983 și unele trebuie neapărat înlocuite. Magistrala 2 este cea mai tranzitată, este cea mai veche, eu spun că este sigură în exploatare, dar are 40 de ani”, spunea Marian Artimon, care preciza că la Magistrala 1 s-au făcut modernizări, în timp.
Imaginile DEZASTRULUI de pe Magistrala 2 de metrou
Gândul a publicat recent imagini în premieră de pe Magistrala 2, Pipera – Berceni – Tudor Arghezi. Timpul și umiditatea, la pachet cu lipsa investițiilor de pe această rută de metrou, au făcut ca materialul rulant să se degradeze foarte mult. Magistrala 2 este cea mai aglomerată linie de metrou.
Sunt traverse pe Magistrala 2 de metrou extrem de degradate și ruginite. La fel se prezintă și buloanele care prind șinele pe traverse. Asta se poate observa din imaginile publicate în exclusivitate de Gândul.
Linia 2 de metrou, cunoscută ca „Magistrala corporatiștilor”, a fost dată în folosință în 1986, iar de atunci nu s-au mai făcut investiții pe această rută. De altfel, imaginile vorbesc de la sine.
Linia Berceni-Pipera va intra însă în reparații, iar lucrările, pentru care statul a alocat un miliard de lei, vor dura 4 ani.
Investiţia, care va începe după parcursul procedurilor standard, precum licitații, vizează toată Magistrala, fără stația Tudor Arghezi, care este inaugurată în 2023.
Suma de aproape un miliard de lei vine din bugetul de stat, bani gestionaţi de Ministerul Transporturilor, dar şi din fonduri europene.
Vor fi modernizate şi:
- instalațiile sanitare/PSI, pe 16,5 km, cale dublă;
- instalațiile electrice, pe 18,68 km, cale dublă.
Lucrările ar trebui să fie gata în patru ani de la startul lor.
Magistrala 2 are o lungime de 20,28 de kilometri și este compusă din 15 stații, de la Pipera la Tudor Arghezi.