Prima pagină » Actualitate » De ce este extrem de periculos să stai la mijlocul tramvaielor care deraiază: „Poți să mori strivit între fiare”

De ce este extrem de periculos să stai la mijlocul tramvaielor care deraiază: „Poți să mori strivit între fiare”

Tot mai multe tramvaie din București deraiează din cauza infrastructurii precare în ceea ce privește calea de rulare. Un astfel de vehicul a deraiat duminică în zona Arenei Naționale și din fericire nimeni nu a fost rănit. Specialiștii din domeniu avertizează însă că în momentul în care deraiează, tramvaiele pot deveni extrem de periculoase, mai ales pentru călătorii care stau lângă burdufuri.

„Tramvaiele deraiează din cauza infrastructurii foarte vechi. Liniile sunt foarte joase, tocite și cu denivelări. Pe de altă parte, coamele de la roți, care nu trebuie să lase tramvaiul să se deplaseze în lateral, sunt și ele tocite la multe vehicule, și atunci este normal ca tramvaiele să mai sară de pe șine. Cel de duminică nu avea deloc viteză, deci se poate întâmpla la cel mai mic șoc”, a declarat, pentru Gândul, Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB.

Potrivit lui Valer Ciobănescu, tramvaiele care deraiează sunt extrem de periculoase.

„În primul rând, dacă au viteză medie, pot sări pe contrasens, să lovească alte tramvaie, sau chiar autobuze, care mai nou circulă și ele pe calea de rulare. Foarte periculos este și pentru călătorii din interior, mai ales pentru cei care stau la mijloc, unde sunt burdufurile. Acolo se poate rupe tramvaiul și te poate strivi între fiare”, mai susține Valer Ciobănescu.

Potrivit sindicalistului, infrastructura pentru tramvaie este îmbătrânită, uzată, și trebuie urgent schimbată.

„Tramvaiele noi care vor veni vor circula cu restricții de viteză, din cauza liniilor proaste. Dar cel puțin nu vor deraia, pentru că vor avea acele coame mai mari”, mai spune sindicalistul de la STB.

Cum s-a rupt un tramvai de la mijloc, pe linia 36

În București se întâmplă foarte des ca tramvaiele să deraieze, iar unele dintre ele chiar se rup de la mijloc, așa cum s-a întâmplat în urmă cu mai puțin de doi ani pe linia lui 36, după cum se poate vedea în imaginile de mai jos. Din fericire, niciun călător nu se afla în zona burdufului în momentul în care tramvaiul a deraiat.

Modernizarea infrastructurii de tramvai ar costa aproximativ 200 de milioane de euro, bani care însă lipsesc în prezent, spun surse din Primăria Capitalei.

În București circulă aproximativ 200 de tramvaie

Bucureștiul are acum în circulație pe 24 de linii aproximativ 200 de tramvaie, dintr-un parc de aproape 500, potrivit informațiilor de la STB.

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunțat zilele recent  că primul tramvai nou va ajunge în Capitală tocmai vara lui 2022 din cele 100 de tramvaie noi sunt așteptate de la Astra Arad.

„Este vorba despre un contract cu valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, din bani europeni. Sunt bucuros pentru că facem un pas înainte în modernizarea transportului public din București, iar segmentul de tramvaie este de departe cel mai rămas în urmă”, afirma Nicușor Dan.

Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni, adică în august 2022, urmând ca, de la acel moment al livrării prototipului, să fie furnizate patru tramvaie în fiecare lună, susține edilul șef al Bucureștiului, Nicușor Dan.

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și