Prima pagină » Actualitate » De ce șoferii prind semafoarele pe roșu, în București, pe timp de noapte. Explicațiile lui Nicușor Dan

De ce șoferii prind semafoarele pe roșu, în București, pe timp de noapte. Explicațiile lui Nicușor Dan

De ce șoferii prind semafoarele pe roșu, în București, pe timp de noapte. Explicațiile lui Nicușor Dan

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a explicat de ce șoferii prind semafoarele pe roșu, în București, pe timp de noapte. De vină ar fi sistemul de semaforizare inteligentă care a rămas fără mentenanță și care nu mai funcționează în prezent.

Șoferii care circulă prin Capitală pe durata nopții și-au exprimat, în mai multe rânduri, nemulțumirea cu privire la faptul că prind semafoarele pe roșu, deși traficul este liber. Potrivit lui Nicușor Dan, primarul Capitalei, de vină este tehnologia existentă, care este cu mult depășită.

Semafoarele sunt pe roșu noaptea, când traficul este liber, pentru că a existat un sistem de semaforizare inteligentă căruia nu i s-a mai făcut mentenantă și care nu mai funcționează în momentul de față.

Tehnologia este deja depășită. Pe scurt, nu se mai conectează semaforul cu serverul central, senzorul care preia măsurătorile de trafic nu mai funcționează”, a spus Nicușor Dan, potrivit Digi 24.

Nicușor Dan acuză fosta conducere: “Au fost cumpărate sisteme, dar nu s-a plătit și mentenanța”

Edilul Capitalei nu a uitat nici de fosta conducere, pe care o acuză că a cheltuit total aiurea mai multe milioane de euro, cumpărându-se sisteme, dar neplătindu-se și mentenanța.

Administrațiile trecute au cumpărat de zeci de milioane, pentru că dacă cumperi de zeci de milioane, uneori ești fericit. Probabil că a furat cineva la achizițiile astea. Dar urgențele pentru mine sunt să țin pe linia de plutire acest sistem care a pornit cu datorii de 2,5 miliarde. Au fost cumpărate sisteme, dar nu s-a plătit și mentenanța”, a explicat Nicușor Dan.

Are în plan un proiect de 150 milioane de euro

În continuare, Nicușor Dan a anunțat că plănuiește să investească în sisteme de tehnologie modernă, cu camere încorporate, care sunt conectate, fix cum există în orașele civilizate din Europa.

Dacă vorbim de semaforizare inteligentă, tehnologia a evoluat, iar acum nu mai există fire îngropate în asfalt care măsoară câte mașini trec peste ele, iar dacă se strică asfaltul nu mai funcționează. Există o tehnologie cu camere încorporate, care sunt conectate. Proiectul este ca și scris, într-o primă fază costă undeva la 100 de milioane de euro, dar vrem să mergem până la 150 de milioane de euro, ca să avem inclusiv afișaj în stații și toate lucrurile pe care le-ați văzut în Capitalele Europene”, a mai precizat primarul general al Capitalei.

Citește și