De ce vrea Asociația de Transport Public să bage troleibuze în Cotroceni: „Creștem mobilitatea în zonă” / Din Organizație face parte și Nicușor Dan
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), organizație care reglementează transportul STB, este cea care a luat decizia de a introduce linia de troleibuz 70 pe două străzi din Cotroceni. Într-un răspuns la solicitarea Gândul, TBPI spune că decizia a fost luată „în vederea creșterii mobilității locuitorilor”. Pe de altă parte, o petiție a unui locuitor, împotriva introducerii troleibuzelor, a strâns aproape 700 de semnături.
Gândul a dezvăluit recent, în premieră, faptul că Municipalitatea vrea să introducă o linie de troleibuz în Cartierul Cotroceni. Chiar pe străzile „Doctor Carol Davila” și „Doctor Joseph Lister”. Zona este una de protecție maximă, așa cum apare pe site-ul Primăriei Capitalei. La capitolul „Utilizări interzise” pe aceste străzi sunt trecute „activitățile incomode prin traficul generat”.
Cu toate acestea, TBPI, Asociație în care Nicușor Dan este membru în Consiliul Director, merge mai departe. Vrea să introducă troleibuz pe aceste străzi.
„Această decizie a fost luată în vederea creșterii mobilității locuitorilor cel puțin la nivelul de acum aproximativ 40 de ani, când pe artera Dr. Joseph Lister circulau troleibuzele liniilor 84, 88, 90 și 92”, se arată într-un răspuns TBPI, la solicitarea Gândul.
Cum vrea Asociația să-i convingă pe locuitorii din zonă să „abandoneze” mașinile personale
Asociația de Transport mai spune că prin această decizie vrea să-i convingă pe locuitorii din Cotroceni să-și lase mașinile acasă.
„Pe de altă parte, artera este sufocată de autoturisme proprietate personală parcate la bordură. Măsura funcționării liniei 70 în formatul propus le va oferi proprietarilor de autoturisme din zonă o soluție pentru a nu mai utiliza mașina personală în deplasările lor zilnice. Noul traseu al liniei 70 va asigura legături cu stația de metrou „Eroilor”, dar și cu numeroase linii de transport public de suprafață, care duc spre zone importante ale Capitalei. În plus, având în vedere faptul că pe traseul liniei 70 vor circula vehicule electrice noi, nepoluante și silențioase, confortul locuitorilor din zona Cotroceni nu va fi afectat”, se mai arată în răspunsul TBPI.
Pe de alt parte, o petiție împotriva acestei decizii a strâns până în prezent aproape 700 de semnături.
„În zona noastră, majoritatea construcțiilor sunt vechi, multe dintre acestea apropiindu-se de venerabila vârstă de 100 ani, multe dintre construcții, dar și infrastructura străzilor (terasament, instalații de canalizare), ca urmare a vârstei, vor fi influențate negativ și pot dobândi probleme majore ca urmare a unui trafic regulat al unor mijloace de transport în comun de tonaj mare (autobuz/troleibuz)”, se arată în petiție.
Potrivit actului, în zona Cotroceni este restricție de tonaj.
„De mai mulți ani, pe străzile din Cartierul nostru există o restricție de circulație pentru vehiculele cu masă mai mare de 3,5t și o restricție de viteză, tocmai pentru fi prevenite vibrațiile care se propagă până în case, dar și pentru că infrastructura străzilor nu permite. În multe din casele noastre, la fiecare trecere a unei mașini mai mari sau a unei mașini care are viteză mai mare, se simt anumite trepidații care cu siguranță afectează nu doar clădirea, dar și liniștea vieții cotidiene. De asemenea, un lucru foarte important de menționat, cu ocazia lucrărilor mai ample efectuate în ultimii ani (schimbarea țevilor de gaze, apă potabilă), s-a constatat că strada Dr. Joseph Lister are zone unde infrastructura este afectată, canalizarea centrală era prăbușită, astfel încât strada nu permite un trafic de mare tonaj”, se mai arată în petiție.
Arhitect: Clădirile din Cotroceni vor fi afectate
Ștefan Dumitrașcu, fost architect-șef al Capitalei precizează că tranzitul unor troleibuze de peste 10 tone va afecta clădirile de patrimoniu din cartierul Cotroceni.
„Nu trebuie să ai școală făcută în Franța sau în Germania ca să-ți dai seama că introducerea unor vehicule cu un asemenea tonaj, de 14 tone, pe o stradă de 6-7 metri, va afecta acea zonă și clădirile de patrimoniu, care costă de la un milion de euro în sus”, este de părere Ștefan Dumitrașcu.
CITEȘTE ȘI: