Primăria Capitalei, prin Direcția Transporturi, care acum se află în coordonarea lui Nicușor Dan, a luat recent o decizie aberantă: introducerea unei linii de troleibuz în Cartierul Cotroceni, pe străzile „Doctor Carol Davila” și „Doctor Joseph Lister”. Zona este una de protecție maximă, așa cum apare pe site-ul Primăriei Capitalei, iar la capitolul „Utilizări interzise” pe aceste străzi sunt trecute „activitățile incomode prin traficul generat”.
„Cotroceni”, care figurează ca „Zonă protejată 45”, este unul dintre cele mai cochete cartiere din București, cu străzi superbe și clădiri deosebit de frumoase. Aici este o zonă foarte liniștită, iar mulți bucureșteni aleg să se plimbe prin cartier, și să admire frumoasele case, mai ales în această perioadă, când în aproape fiecare curte există o magnolie înflorită.
Ei bine, se pare că primarul general Nicușor Dan, un „luptător” pentru apărarea patrimoniului, nu apreciază deloc aceste valori din Cotroceni!
Recent, Primăria Capitalei a decis să introducă aici o linie de troleibuz, respectiv 70, care va intra în cartier pe „Dr. Carol Davila”, de pe Bulevardul Eroilor. De acolo, va merge pe cea mai frumoasă stradă din cartier: „Doctor Joseph Lister”.
Evident, locuitorii din zonă sunt nemulțumiți de această decizie, și spun că nu aveau nevoie de un mijloc de transport. Asta pentru că metroul este foarte aproape. De exemplu, de la intersecția celor două străzi menționate mai sus, se ajunge la Piața Eroilor în 5 minute de mers pe jos.
Decizia de a introduce o linie STB în acest cartier este cu atât mai aberantă cu cât pe site-ul PMB, zona Cotroceni figurează ca fiind protejată. Practic, instituția lui Nicușor Dan spune negru pe alb că în Cotroceni sunt interzise „ activități productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat”.
Cu toate acestea, de câteva zile se amenajează stațiile de troleibuz.
Chiar dacă în Cotroceni nu există fire de troleibuz, aici vor fi introduse trolee noi, Solaris, care se vor decupla la intrarea în cartier și vor circula pe baterie.
Potrivit locuitorilor din zonă, transport public nu mai există aici încă din anii 1986 – 1987.
CITEȘTE ȘI: