Fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal, Mario Iorgulescu, a scăpat de pedeapsa de 13 și 8 luni de închisoare pentru accidentul mortal pe care l-a provocat în 2019. Judecătorii spun că această faptă nu este îndreptată împotriva victimei, deoarece șoferul a acționat asupra mașinii.
În ultimele zile, Înalta Curte de Casație și Justiție a publicat motivarea pentru care recursul în anulare înaintat de Mario Iorgulescu a fost admis, potrivit adevarul.ro. În urma acestei decizii luate în iunie, dosarul a fost trimis spre rejudecare și fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal a fost eliberat de acuzațiile de omor. În schimb, el va fi judecat pentru ucidere din culpă. Mario Iorgulescu a evitat audierile și procesul în România și a fost transferat în Italia imediat după accident. Avocații lui Mario Iorgulescu au susținut în esență că „un accident auto nu constituie infracțiunea de omor” .
Avocații tânărului au arătat instanței că fapta tânărului care a condus sub influența alcoolului și a cocainei, ceea ce a dus la un accident auto mortal, este considerată ucidere din culpă. Pedeapsa aplicată este cea mai importantă distincție care diferențiază „omorul” de „uciderea din culpă”. În cazul uciderii din culpă, pedeapsa este de la 2 la 7 ani, deoarece șoferul era sub influența alcoolului și a cocainei.
„Un conducător auto care apasă accelerația pe un drum public, chiar acceptând varianta de previziune a unui rezultat socialmente periculos și care se bazează pe un minim de elemente pentru evitarea unui potențial pericol, nu acționează acceptând potențiala urmare socialmente periculoasă, ci socotește fără temei că aceasta nu se va produce”, argumentează aceștia.
„Într-un mod simplu, modul în care un șofer se comportă cu privire la probabilitatea ca un accident mortal să aibă loc face diferența dintre omor și ucidere din culpă. Dacă el a recunoscut că conduirea sa poate duce la un accident mortal și a lăsat hazardul să decidă soarta lui și a celorlalți participanți la trafic, vorbim despre omor, mai exact omor cu intenție indirectă”.
Astfel, avocații lui Iorgulescu au susținut că acesta nu a acceptat că poate produce un accident moral, bazându-se pe elemente obiective prin prisma cărora un eventual accident putea fi evitat precum: „experienţa anterioară a inculpatului în conducerea unor autovehicule asemănătoare, starea tehnică fără cusur a autoturismului marca Aston Martin model DBS şi elementele legate de traficul din zona respectivă, ţinând seama şi de intervalul orar, se constituie în veritabile temeiuri avute în vedere la momentul la care s-a decis să conducă autovehiculul.”Aşadar, a concluzionat apărarea, accidentul s-a produs deoarece șoferul a evaluat eronat faptul că poate evita coliziunea cu mașina care circula din sens opus.
Instanța a stabilit că, deoarece a accelerat peste limita legală, a intrat într-o coliziune frontală cu autoturismul condus de victima care a murit, „din punct de vedere obiectiv și subiectiv se încadrează în infracțiunea de ucidere din culpă”.Condamnarea pentru infracțiunea de omor este posibilă doar în cazul în care autovehiculul ar fi fost folosit sau autorizat să fie folosit pentru a opri viața victimei. Cele două judecătoare au ajuns la concluzia că nici instanța de fond, nici instanța de apel nu au găsit o asemenea împrejurare. Instanța a decis că Iorgulescu a condus cu viteză excesivă, sub influența băuturilor alcoolice și a substanțelor interzise, ceea ce indică un grad ridicat de pericol al faptei și o periculozitate mare a infractorului, încadrând infracțiunea în forma agravată.
Mario Iorgulescu va fi judecat pentru ucidere din culpă, în formă agravantă, ca urmare a acestui fapt. În consecință, durata pedepsei va varia între 2 și 7 ani în funcție de circumstanțele agravante menționate.