Deciziile de suspendare a PUZ-urilor de sectoare, modificate la Primăria Capitalei. Suspendarea nu se mai aplică pentru anumite proiecte
Deciziile din luna februarie care au prevăzut suspendarea PUZ-urilor de sectoare pe o perioadă de un an au fost modificate, miercuri, de către consilierii Consiliului General al Municipiului București (CGMB), cu 31 de voturi „pentru”.
CGMB a aprobat miercuri cinci proiecte care prevăd modificarea hotărârilor din feburarie 2021, prin care s-a decis atunci suspendarea PUZ-urilor de sectoare.
Ce se întâmplă cu documentațiile aflate în tranziție
Prin aceste proiecte, aparatul executiv al Municipalității vrea să reglementeze și să specifice clar ce se întâmplă, de exemplu, cu documentațiile care s-au depus înainte de suspendarea PUZ-urilor, iar procesul lor de autorizare a continuat după deciziile din februarie. Practic, aceste documentații care s-au aflat, și încă se află în proces de autorizare, adică în perioada de tranziție, trebuie să fie finalizate pe baza PUZ-urilor vechi.
Proiectele au fost aprobate cu mai multe amendamente propuse de consilierii PNL împreună cu cei de la USR-PLUS.
Supendarea nu se mai aplică pentru proiecte „de interes național”
Potrivit amendamentelor propuse la comun de către PNL și USR-PLUS, deciziile de suspendare din luna februarie 2021 nu se mai aplică acum pentru anumite proiecte.
Este vorba de obiective de interes național, de investiții publice în domeniul apărării, al ordinii publice și de siguranță națională, dar și proiecte din justiție, potrivit amendamentelor citite de consilierul USR-PLUS Andrei Rigu și care au fost aprobate de CGMB.
Primarul sectorului 2 al Capitalei, Radu Mihaiu, a explicat recent, în exclusivitate pentru Gândul, ce presupun de fapt aceste modificări la deciziile de suspendare a PUZ-urilor.
Radu Mihaiu: „Sunt niște reglementări tehnice și de natură juridică”
„Acum, prin aceste proiecte, se prevede clar, de exemplu, că cine a obținut certificat înainte de suspendare, dar nu a depus documentație pentru autorizație de construire, dacă o depune acum, obține autorizație pe baza PUZ-ului vechi, conform certificatului de urbanism. Sunt niște reglementări tehnice”, susține Radu Mihaiu.
Edilul a explicat și alte situații care vor fi clarificate prin modificările propuse de Primăria Capitalei.
„De asemenea, se specifică foarte clar că documentațiile pentru care există certificate de urbanism date înainte de deciziile de suspendare a PUZ-urilor se vor finaliza pe baza PUZ-ului vechi”, a declarat Radu Mihaiu pentru Gândul.
Potrivit edilului de la sectorul 2, modificările sunt strict de natură juridică.
„Este vorba de clarificări strict jurdice, care vin să lămurească ce se întâmplă cu documentațiile care se află în tranziție, adică în perioada de dinainte și de după suspendarea PUZ-urilor”, a mai precizat Radu Mihaiu.