DEMERS FĂRĂ PRECEDENT. Păgubiții companiei Austrian Airlines își vor putea cere drepturile prin intermediul unei asociații: ”Nimeni nu își asumă responsabilitatea, suntem tratați cu dispreț de o companie aeriană de renume”
Un cuplu de români a încercat, în zadar, să își recupereze bagajele rătăcite la revenirea dintr-un concediu atât de așteptat după un an de muncă. Anca F. și soțul său au avut ca destinație Palma de Mallorca și au revenit pe Aeroportul Otopeni în 30 iulie, cu o aeronavă aparținând cunoscutei companii Austrian Airlines, însă trezirea la realitate a fost dură.
UPDATE -18.08.2022 – După două săptămâni și jumătate de intervenții telefonice și e-mail-uri, cuplul de români a reușit, în sfârșit, să reintre în posesia bagajelor.
Știrea inițială
Bagajele familiei au fost de negăsit după aterizarea aeronavei cu care au revenit în România, iar toate demersurile ulterioare – sute de telefoane și e-mail-uri la contactele oficiale ale companiei aviatice și ale firmelor responsabile cu manipularea bagajelor de la Aeroportul Internațional ”Henri Coandă” Otopeni, și nu numai – s-au dovedit a fi zadarnice.
Familia de români nu a dorit să călătorească prin intermediul unei companii aeriene low-cost și a ales o companie de linie, motivându-și alegerea prin aceea că exista o siguranță, chiar dacă prețul era mai mare.
Numai că drumul de la teorie la practică s-a dovedit a fi cu mult mai lung decât au crezut, iar Anca F., în exclusivitate pentru GÂNDUL, declară că se simte ”neputincioasă”.
Din informațiile obținute de GÂNDUL, acest caz nu este unul singular, motiv pentru care redacția noastră cere păgubiților Austrian Airlines să ne scrie la adresa de e-mail office@gandul.ro pentru a ne semnala problemele întâmpinate de ei. Ulterior, în funcție de numărul de plângeri, avocații Trustului de presă GÂNDUL ar urma să depună la Tribunal actele de constituire a unei asociației a celor păgubiți de compania austriacă.
Un asemenea demers fără precedent este menit să îi ajute pe românii care au călătorit cu aeronavele Austrian Airlines și care au avut de suferit. Și, în ultimă instanță, aceștia să-și poată cere drepturile care le sunt nesocotite.
O indiferență strigătoare la cer din partea reprezentanților Austrian Airlines
Anca F. mărturisește că acest concediu a fost așteptat cu nerăbdare, cu atât mai mult cu cât restricțiile impuse de pandemia de coronavirus au transformat în iluzie, până acum, orice concediu către destinații exotice.
Ea încearcă să înțeleagă că pot apărea și astfel de situații nedorite, numai că este surprinsă la modul cel mai neplăcut de lipsa de reacție a reprezentanților companiei Austria Airlines. Pe de altă parte, nu neapărat retoric, femeia se întreabă și câți turiști români au mai trecut și trec prin astfel de experiențe neplăcute, fără a reușit să își recupereze bagajele.
”Am așteptat luni de zile, cu nerăbdare acest concediu la Palma de Mallorca, iar sejurul ne-a îndeplinit toate așteptările. Însă totul s-a transformat într-un adevărat coșmar pe care îl trăim cu ochii deschiși după ce am aterizat pe Aeroportul Otopeni, pe data de 30 iulie, atunci când am constatat, siderați, că bagajele noastre au dispărut.
Din păcate, ne-am lovit și ne lovim în continuare de o indiferență strigătoare la cer din partea reprezentanților companiei Austrian Airlines, care nu doar că sunt greu de contactat, dar nu au binevoit nici măcar să își ceară scuze pentru acest disconfort pe care ni l-au creat”, spune Anca F.
”Ne aflăm, practic, în fața unui zid al tăcerii, nimeni nu își asumă responsabilitatea și mă întreb oare câți turiști români au mai trecut printr-o astfel de situație, fiind tratați, pur și simplu, cu dispreț de o companie aeriană de renume”, mai spune Anca F.
Valoarea bagajelor pierdute, estimată la peste 5.000 de euro
Anca F. mai spune, pentru GÂNDUL, că estimează valoarea bagajelor ”rătăcite” la peste 5.000 de euro, în condițiile în care au pierdut aparatură electronică, haine, încălțăminte, suveniruri achiziționate în timpul sejurului și alte bunuri de valoare.
Nu în ultimul rând, în bagajele care au dispărut fără urmă se aflau și acte pe care familia, acum, trebuie să le obțină din nou, ceea ce implică un alt efort, de data asta birocratic.
”Nu pot fi sigură 100%, dar din câte știu, sunt foarte mulți turiști care au pățit așa ceva, de-a lungul timpului, și nu s-a ajuns la niciun rezultat. Ceea ce este nu numai trist, dar și alarmant. În condițiile în care alegi o companie aeriană de linie, foarte cunoscută, și te lovești de o lipsă de respect considerabilă, nici nu mai știi cum să reacționezi.
Noi suntem deciși să mergem mai departe, în demersul de a ne recupera bagajele sau paguba pricinuită de această neatenție crasă a reprezentanților Austrian Airlines, astfel că vom acționa compania în instanță. Este inadmisibil”, mai spune Anca F., în exclusivitate pentru GÂNDUL.