Deținuții din pușcăriile de la marginea Bucureștiului au ajuns să-și facă piața la hipermarket. Primesc cumpărăturile la poarta închisorii
Deținuții care își execută pedepsele la penitenciarele Rahova și Jilava își fac cumpărăturile de la hipermarket. Bunurile sunt comandate online și sunt aduse, prin curier, direct la poarta închisorii.
Conducerea Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP) a lansat un proiect prin care deținuții își pot face cumpărăturile la hipermarket. Potrivit unor surse din cadrul ANP, a fost implementat un proiect nou, mai întâi la Rahova și mai apoi la Jilava, prin care condamnații își pot comanda alimente și alte bunuri din afara penitenciarului, pe care să le plătească din banii pe care îi au în conturile deschise de reprezentanții închisorii.
În acest moment, în toate penitenciarele din țară funcționează magazine private, de la care deținuții își pot cumpăra alimente, apă, sucuri sau produse de igienă personală.
Mulți condamnați s-au plâns, însă, de faptul că prețurile practicate de aceste magazine sunt exagerate.
Un exemplu este prețul cărnii de miel și ouălelor înroșite, anul trecut, de Paște, când din cauza stării de urgență deținuții nu au putut să primească pachete.
Atunci, cel puțin la Jilava, friptura de miel s-a vândut cu 160 de lei kilogramul, iar un ou roșu a fost 10 lei.
Magazinele din închisori ar putea să dispară
Conform noului proiect, aflat în faza de pilot, cele două penitenciare au semnat contracte cu un cunoscut hipermarket. În schimb, deținuții primesc câte un pliant în care găsesc lista cu produse. De acolo, își aleg ce vor și anunță personalul penitenciarului. Apoi, produsele respective sunt comandate și achitate cu bani din conturile condamnaților.
Ulterior, acestea sunt aduse la poarta instituției de curieri Glovo. Sursele citate au explicat, pentru Gândul, câ, momentan, prin acesată metodă pot face cumpărături numai 200 de deținuți pe zi.
Reprezentanții ANP consideră că acest proiect fie va duce la dispariția magazinelor din închisori, fie îi va obliga pe patronii acestora să practice prețuri care să concureze cu cele ale marilor lanțuri de magazine.