DEZVĂLUIRI șocante după incidentul aeronavei TAROM. Semnalul de ALARMĂ din spatele defecțiunii tehnice: „Ideea unei falimentări intenționate”

DEZVĂLUIRI șocante după incidentul aeronavei TAROM. Semnalul de ALARMĂ din spatele defecțiunii tehnice: Ideea unei falimentări intenționate
Publicat: 05/04/2024, 13:45
Actualizat: 05/04/2024, 15:35

Incidentul de joi al cursei RO 374 Bruxelles – Otopeni, operată cu un avion Boeing 737-800 – amintim că piloții au fost nevoiți să oprească aeronava din rulare și să renunțe la decolare – a deschis „Cutia Pandorei”, în ceea ce privește siguranța tehnică a aeronavelor TAROM și implicit siguranța pasagerilor.

Reamintim că, printre cei 93 de pasageri ai acestei curse, s-au aflat ministrul de Externe Luminiţa Odobescu, dar și Mircea Geoană, al doilea om în NATO, acesta aflat deja la cel de-al doilea incident pe 2024, în care a fost implicată o aeronavă TAROM.

După inspecția tehnică obligatorie, aeronava nu a mai putut continua zborul, iar pasagerii au fost rerutați sau cazați la hotel. În cursul zilei de vineri, o echipă tehnică se va deplasa la fața locului în vederea efectuării reparației. Se estimează ca avionul va decola înapoi către Otopeni în jurul orelor 16.00.

Potrivit surselor Gândul, decolarea aeronavei a fost întreruptă, după ce piloții „au auzit în cabină un zgomot puternic, urmat de aprinderea unor semnalizări de avarie pe circuitele electrice.”

Sursele citate au mai punctat că la manșele avionului se aflau doi piloți comandanți cu mare experiență de zbor și care au acționat, conform procedurilor obligatorii în astfel de cazuri, decizia de întrerupere a decolării fiind luată în timp util și urmată de cea de revenire la poziția de parcare.

„Tehnicii români de sol sunt ofertați, de exemplu de către KLM, cu un câștig de 63 euro pe oră”

Incidentul de joi seara, care s-a terminat cu un final fericit, scoate însă la iveală o problemă dureroasă și cu impact asupra vieții și siguranței pasagerilor.

Mai exact, sursele Gândul au mărturisit că situația tehnică a avioanelor de la Tarom este din ce în ce mai critică, problemele tehnice fiind agravate și de migrația în masă a personalului tehnic cu înaltă calificare către companii din străinătate care le oferă salarii mult mai ofertante.

„În ultimele două săptămâni, 4 din cele 6 avioane ATR 72 au fost oprite de la zbor din motive tehnice, 3 din cele 4 avioane Airbus 318 sunt oprite la sol de peste doi ani de zile, în timp ce un Boeing 737-700 YR-BGG este oprit la sol de peste 4 luni de zile. Joi, controlul SAFA de siguranță a zborului, efectuat la Paris, a semnalat 3 probleme tehnice la avionul Boeing 737-700 YR-BGF, căruia i s-a stricat și motorul de condiționare la sol cu aceeași ocazie.

În plus, tehnicii români de sol autorizați sunt ofertați, de exemplu de către KLM, cu un câștig de 63 euro pe oră , în timp ce la Tarom el câștigă în jurul a 7000 – 8000 Ron pe lună. Decizia de scoatere din componența TAROM a Direcției Tehnice și introducerea ei într-o altă companie cu acționariat necunoscut, conduc la ideea unei falimentări intenționate a companiei care se zbate pentru supraviețuire”, susțin sursele Gândul în legătură cu acest subiect care ridică multe necunoscute.

Reacția TAROM după incidentul de joi

După incidentul de joi, compania TAROM  a avut o primă reacție, transmitând, printr-un comunicat de presă, că pasagerii și echipajul s-au aflat în permanență în siguranță. Aceștia au fost debarcați iar echipa locală TAROM a oferit asistență călătorilor.

„Aeronava a fost supusă unei inspecții tehnice amănunțite de către echipă tehnica specializată de pe aeroportul din Bruxelles, fiind identificată o disfuncționalitate. După finalizarea tuturor procedurilor necesare, aeronava va reveni la București pe 5 aprilie 2024, pentru reluarea zborurilor prevăzute în programul de operare.

În aceste condiții, odată cu întreruperea decolării din motive tehnice și, respectiv, anularea cursei, pasagerilor li s-au oferit opțiunile de asistentă specifică normelor europene aplicabile în astfel de cazuri. TAROM își exprimă regretul pentru orice inconveniențe cauzate și asigură pasagerii că siguranța este întotdeauna prioritatea principală în operațiunile noastre”, a precizat compania TAROM.

Mircea Geoană, al doilea incident într-o aeronavă operată de TAROM

Reamintim, în acest context, un alt subiect despre care Gândul a scris în exclusivitate și anume incidentul din 18 ianuarie 2024, într-un avion operat de compania TAROM, care circula de la Bruxelles la Bucureșt.

Mircea Geoană, secretarul general adjunct al NATO, Raed Arafat (șeful DSU) și Rovana Plumb (europarlamentar) se aflau printre cei ale căror vieți au fost puse în pericol de un bărbat care a urcat în avion cu o lamă ascunsă în gură.

TAROM, companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni

TAROM, înfiinţată în anul 1954, îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.

Transportatorul Național al României deține o flotă de 18 aeronave și are în portofoliul său 70 de destinații operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV | Mircea Geoană, secretar general adjunct NATO, Raed Arafat și Rovana Plumb se aflau în „AVIONUL GROAZEI”/Schengen, un spațiu al nimănui?!

EXCLUSIV | Consiliul de Administrație al TAROM, prima ședință după demisia directorului general Bogdan Popescu. Procedura pentru numirea unui nou șef

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Bianca Drăguşanu s-a dezlănţuit și… Gabi Bădălău a spus totul, după scandal: ordin de protecție?!...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Rusia, repetiție pentru un posibil atac nuclear. Ce sistem american poate distruge rachetele intercontinentale ale...
Andreea Nechita, fiica unui cunoscut dezvoltator imobiliar din Iași, a murit subit la doar 22...
Un bărbat a sunat la 112 să anunțe că un hoț i-a intrat în casă....
Putin a anunțat că Rusia a lovit Ucraina cu o nouă rachetă, cu nume de...
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată...
Data la care intră pensiile pe card în decembrie 2024. Ce se întâmplă cu cei...
România, lovită de un al doilea val de ninsori, ploi şi viscol de joi seara....
De ce s-a spânzurat Iasmina la 14 ani. Vărul fetei a dezvăluit: "A fost pedepsită"....
Ce se întâmplă cu pensiile românilor după ce Guvernul a rămas fără fonduri! Cu ce...
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Cooperare între compania cehă CZ şi compania românească Transcarpat Sportours International. Puşca de asalt CZ...
Află aici ADEVĂRUL! De ce pare totul PLAT dacă Pământul e rotund?
Se schimbă permisele auto. Decizia luată la Guvern pentru șoferii români
Analiză. Locul din România în care se trăiește cel mai bine. Orașul din care toți...
Cod roșu de viscol în mai multe județe ale țării! În ce zone sunt așteptate...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
Șocul dimineții pentru Mădălin Ionescu! Câinele familiei a evadat din curte. Ce s-a întâmplat cu...
VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
1 din 10 copii, victimă a violenței în primele două luni ale anului școlar