DEZVĂLUIRI șocante după incidentul aeronavei TAROM. Semnalul de ALARMĂ din spatele defecțiunii tehnice: „Ideea unei falimentări intenționate”

DEZVĂLUIRI șocante după incidentul aeronavei TAROM. Semnalul de ALARMĂ din spatele defecțiunii tehnice: Ideea unei falimentări intenționate
Publicat: 05/04/2024, 13:45
Actualizat: 05/04/2024, 15:35

Incidentul de joi al cursei RO 374 Bruxelles – Otopeni, operată cu un avion Boeing 737-800 – amintim că piloții au fost nevoiți să oprească aeronava din rulare și să renunțe la decolare – a deschis „Cutia Pandorei”, în ceea ce privește siguranța tehnică a aeronavelor TAROM și implicit siguranța pasagerilor.

Reamintim că, printre cei 93 de pasageri ai acestei curse, s-au aflat ministrul de Externe Luminiţa Odobescu, dar și Mircea Geoană, al doilea om în NATO, acesta aflat deja la cel de-al doilea incident pe 2024, în care a fost implicată o aeronavă TAROM.

După inspecția tehnică obligatorie, aeronava nu a mai putut continua zborul, iar pasagerii au fost rerutați sau cazați la hotel. În cursul zilei de vineri, o echipă tehnică se va deplasa la fața locului în vederea efectuării reparației. Se estimează ca avionul va decola înapoi către Otopeni în jurul orelor 16.00.

Potrivit surselor Gândul, decolarea aeronavei a fost întreruptă, după ce piloții „au auzit în cabină un zgomot puternic, urmat de aprinderea unor semnalizări de avarie pe circuitele electrice.”

Sursele citate au mai punctat că la manșele avionului se aflau doi piloți comandanți cu mare experiență de zbor și care au acționat, conform procedurilor obligatorii în astfel de cazuri, decizia de întrerupere a decolării fiind luată în timp util și urmată de cea de revenire la poziția de parcare.

„Tehnicii români de sol sunt ofertați, de exemplu de către KLM, cu un câștig de 63 euro pe oră”

Incidentul de joi seara, care s-a terminat cu un final fericit, scoate însă la iveală o problemă dureroasă și cu impact asupra vieții și siguranței pasagerilor.

Mai exact, sursele Gândul au mărturisit că situația tehnică a avioanelor de la Tarom este din ce în ce mai critică, problemele tehnice fiind agravate și de migrația în masă a personalului tehnic cu înaltă calificare către companii din străinătate care le oferă salarii mult mai ofertante.

„În ultimele două săptămâni, 4 din cele 6 avioane ATR 72 au fost oprite de la zbor din motive tehnice, 3 din cele 4 avioane Airbus 318 sunt oprite la sol de peste doi ani de zile, în timp ce un Boeing 737-700 YR-BGG este oprit la sol de peste 4 luni de zile. Joi, controlul SAFA de siguranță a zborului, efectuat la Paris, a semnalat 3 probleme tehnice la avionul Boeing 737-700 YR-BGF, căruia i s-a stricat și motorul de condiționare la sol cu aceeași ocazie.

În plus, tehnicii români de sol autorizați sunt ofertați, de exemplu de către KLM, cu un câștig de 63 euro pe oră , în timp ce la Tarom el câștigă în jurul a 7000 – 8000 Ron pe lună. Decizia de scoatere din componența TAROM a Direcției Tehnice și introducerea ei într-o altă companie cu acționariat necunoscut, conduc la ideea unei falimentări intenționate a companiei care se zbate pentru supraviețuire”, susțin sursele Gândul în legătură cu acest subiect care ridică multe necunoscute.

Reacția TAROM după incidentul de joi

După incidentul de joi, compania TAROM  a avut o primă reacție, transmitând, printr-un comunicat de presă, că pasagerii și echipajul s-au aflat în permanență în siguranță. Aceștia au fost debarcați iar echipa locală TAROM a oferit asistență călătorilor.

„Aeronava a fost supusă unei inspecții tehnice amănunțite de către echipă tehnica specializată de pe aeroportul din Bruxelles, fiind identificată o disfuncționalitate. După finalizarea tuturor procedurilor necesare, aeronava va reveni la București pe 5 aprilie 2024, pentru reluarea zborurilor prevăzute în programul de operare.

În aceste condiții, odată cu întreruperea decolării din motive tehnice și, respectiv, anularea cursei, pasagerilor li s-au oferit opțiunile de asistentă specifică normelor europene aplicabile în astfel de cazuri. TAROM își exprimă regretul pentru orice inconveniențe cauzate și asigură pasagerii că siguranța este întotdeauna prioritatea principală în operațiunile noastre”, a precizat compania TAROM.

Mircea Geoană, al doilea incident într-o aeronavă operată de TAROM

Reamintim, în acest context, un alt subiect despre care Gândul a scris în exclusivitate și anume incidentul din 18 ianuarie 2024, într-un avion operat de compania TAROM, care circula de la Bruxelles la Bucureșt.

Mircea Geoană, secretarul general adjunct al NATO, Raed Arafat (șeful DSU) și Rovana Plumb (europarlamentar) se aflau printre cei ale căror vieți au fost puse în pericol de un bărbat care a urcat în avion cu o lamă ascunsă în gură.

TAROM, companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni

TAROM, înfiinţată în anul 1954, îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.

Transportatorul Național al României deține o flotă de 18 aeronave și are în portofoliul său 70 de destinații operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV | Mircea Geoană, secretar general adjunct NATO, Raed Arafat și Rovana Plumb se aflau în „AVIONUL GROAZEI”/Schengen, un spațiu al nimănui?!

EXCLUSIV | Consiliul de Administrație al TAROM, prima ședință după demisia directorului general Bogdan Popescu. Procedura pentru numirea unui nou șef

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Greșeala incredibilă” pe care a făcut-o echipajul superiahtului lui Mike Lynch. „A fost o serie...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Fostul vicepreședinte al Parlamentului Republicii Moldova i-a cerut lui Ion Țiriac să îi premieze și...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
FOTO Povestea lui Oleksandr Budko, soldatul căruia i-au fost amputate picioarele, dar care a devenit...
Acestor pensionari români li se va mări pensia cu 1.000 de lei, după recalcularea de...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Afacerea deschisă de Vlad în Capitală: a început cu un spaţiu mic, iar după 6...
Descoperire șocantă la autopsia lui Filip, băiețelul mort la bazin
Tu ai văzut-o? Melania a dispărut misterios în timpul unei vacanțe în Turcia. Ce spune...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
Cel mai RAPID ÎNCĂRCĂTOR din lume! Încarcă ORICE TELEFON în mai puțin de...
Șoferii vor conduce însoțiți, deși au obținut permis auto. Se schimbă Codul Rutier în România
Secretele averii lui Alexandru Arșinel. Cum au fost împărțiți banii
VIDEO | Momentul frapant când o femeie sare gardul la zoo ca să mângâie un...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Ghinion după ghinion pentru Lino Golden! Artistul, implicat într-un nou accident: ”Cum am început eu...
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
Ieșire periculoasă în spațiu, plănuită de compania SpaceX