Prima pagină » Actualitate » Dialog șocant între doi părinți și o angajată a Serviciului de Ambulanță Cluj: „Eu nu răspund deloc. Nu trebuia să laşi să se ajungă până aici”

Dialog șocant între doi părinți și o angajată a Serviciului de Ambulanță Cluj: „Eu nu răspund deloc. Nu trebuia să laşi să se ajungă până aici”

Dialog șocant între doi părinți și o angajată a Serviciului de Ambulanță Cluj: „Eu nu răspund deloc. Nu trebuia să laşi să se ajungă până aici”

Un dialog halucinant între Serviciul de Ambulantă și părinții disperați ai unui copil  arată lipsa de empatie și punerea  în pericol a vieții acestuia. Doi părinți din județul Cluj au trecut prin momente cumplite când au solicitat ajutorul serviciului de Ambulanță. Dispecerul ar fi trebuit să comunice și să le ofere serviciul de urgență,  însă i-a umilit pe părinții disperati.

Oamenii au sunat la 112 că să anunțe că bebelușul lor sângera și să solicite să li se ofere primul ajutor. Dialogul purtat a fost însă șocant. În loc să fie ajutați, părinții au primit o serie de reproșuri și li s-a spus inclusiv că nu știu cum să aibă grijă de copil:

Medicul coordonator de la Ambulanța Cluj le-a spus că nu va trimite nici un echipaj. Apoi le-a închis telefonul.

Dialog șocant la 112

Tatăl fetiţei: „Sărut mâna, fetiţa urinează şi când urinează are sânge”
Operator ambulanță: „Medicul de familie, domnu’”.
Tatăl fetiţei: „La ora asta nu am medic de familie”.
Operator ambulanță: „No şi acuma ce să vă fac pentru asta, nu vă supăraţi? E opărită?”
Tatăl fetiței: „Nu e opărită”.
Mama fetiţei: „Am observat când urinează e sânge, am schimbat-o de pampers şi plânge”.
Tatăl fetiţei: „Doamna scumpă, am căutat jumătate de oră maşină. Nu e urgenţa? Dacă fata îmi păţeşte ceva, răspundeţi”.
Operator ambulanță: „Eu nu răspund deloc. E copilul dumitale, nu trebuia să laşi să se ajungă până aici. Nu răspund eu deloc. Înseamnă că nu te-ai uitat la ea, foarte simplu. Eu nu răspund, răspunzi dumneata şi nevasta dumitale, nu sunt ai mei copiii. Eu pe ai mei mi i-am crescut. Eu sunt obligată pe urgenţă. Ce mă înveţi tu pe mine? Tu să îţi vezi de copil mai bine. Răspunzi, că e al tău”.

Întreaga discuţie a avut loc anul trecut, în luna noiembrie.  Tatăl fetiţei a ţinut să facă rost de înregistrare pentru a se lua măsuri în acest sens. Acesta a trimis o solicitare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. Acum a ajuns în posesia ei.

Tatăl bebelușului: Aş vrea să se ia măsuri”

Iosif Zagor, tatăl bebelușului: „Doamna de la ambulanţă nicidecum nu a vrut să-mi dea o ambulanţă pentru fetiţă. M-a jignit, m-am simţit foarte jalnic când a vorbit, pentru că zicea că nu pot să caut de copiii mei, deci nu am cum să ingrijiesc de copiii mei. Am sunat de foarte multe ori, de 3-4 ori am sunat ca să trimită ambulanța. Când fetiţa plânge şi când sângerează nu cred că asta nu e urgenţă. Doamna îmi zicea că nu e urgenţa. Aş vrea să se ia măsuri”.

Bărbatul susţine că angajata Ambulanţei i-a transmis constant că nu era vorba despre o urgenţă,  în înregistrare se poate lipsa de emparie a dispecerei,

Părinţii bebeluşului spun că o maşină a Salvării a fost trimisă abia după ce au sunat a treia oră la 112.

Oficialii Serviciul de Ambulanţă Cluj au decshis o anchetă în acest caz halucinant.

Horia Simu, managerul Serviciului de Ambulanță Cluj: „La ora aceasta este o anchetă în curs. Comunicarea cu pacinetii trebuie să fie pe prim plan. Este un loc stresant, unde este agitaţie de multe ori, şi vedem rezultatele anchetei. Din punctul meu de vedere, trebuia o comunicare mult mult mai bună cu pacientul respectiv”.

Din fericire, fetiţa este acum în afara oricărui pericol.

Citește și