Prima pagină » Actualitate » Dificultăți la METROU: bătrânele IVA crapă, una câte una, iar Alstom întârzie foarte mult introducerea în circulație a noilor trenuri din Brazilia

Dificultăți la METROU: bătrânele IVA crapă, una câte una, iar Alstom întârzie foarte mult introducerea în circulație a noilor trenuri din Brazilia

Situația de la Metrorex în ceea ce privește lipsa ramelor se acutizează pe zi ce trece, pe două paliere. Pe de-o parte, bătrânele IVA încep să crape una câte una, având peste 40 de ani, iar în același timp, Alstom nu a introdus în circulație nici până în prezent noile garnituri cumpărate de metroul bucureștean. Surse Gândul spun că, în prezent, sunt aduse din Brazilia nouă garnituri Alstom noi, însă testele necesare pentru introducerea în circulație nici măcar nu au început.

Sunt tot mai multe probleme pentru garniturile de metrou IVA, fabricate la Arad în urmă cu peste 40 de ani. Legendarele trenuri se strică tot mai des, iar potrivit surselor Gândul, cei care știu să le „dea de cap” sunt doar câțiva angajați de la Alstom, „ieșiți la pensie”.

„Doar colegii ajunși acum la pensie mai știu ce să facă la IVA. Și oricum, vorbim doar de improvizații, care pot fi foarte periculoase. Aproape zilnic se strică o garnitură. Sunt foarte vechi. În mod normal, nici măcar nu ar trebui să se mai circule cu ele, din rațiuni de securitate”, au precizat surse Metrorex, pentru Gândul.

Alstom a adus la București nouă trenuri din Brazilia

În prezent, vagoanele IVA mai circulă doar pe Magistrala 4, Gara de Nord – Străulești.

„În timpul săptămânii sunt șase garnituri, iar în weekend sunt cinci. De aici și timpii de așteptare mai mari pe M4”, mai spun sursele Gândul.

Magistrala 4 ar fi trebuit să scape de ramele vechi după ce Alstom ar fi introdus în circulație noile garnituri cumpărate de Metrorex cu peste 100 de milioane de euro.

Noile trenuri trebuie introduse pe Magistrala Drumul Taberei, iar de acolo ar trebui aduse pe M4 vagoanele Bombardier.

În prezent, situația noilor trenuri Alstom se prezintă astfel:

  • din 13 garnituri, au fost livrate nouă;
  • cele mai multe dintre trenuri se află în Depoul Berceni;
  • cel puțin două trenuri au fost mutate la Ciurel, cu Locomotiva Diesel;
  • prima garnitură venită la București, „Giurgiu”, nu are nici acum rodajul efectuat.

„Până în prezent s-au efectuat doar testele dinamice pentru primul tren. Mai mult, testele s-au realizat doar pe Magistrala Pipera, de la Berceni până la stația Apărătorii Patriei. Nu înțelegem ce se întâmplă, de ce Alstom nu demarează rodajul de 10 mii de kilometri, pentru ca apoi să se introducă trenurile noi pe Magistrala 5”, au mai explicat surse Metrorex, pentru Gândul.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.

Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.


CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul metrou produs de Alstom, „se plimbă” noaptea pe Magistrala Pipera: „Circulă în teste, totul este în linie”. Miercuri ajunge trenul 5

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și