Prima pagină » Actualitate » Din ce cauză a luat foc troleibuzul Astra de pe linia 96. În urmă cu patru ani, un vehicul identic s-a făcut scrum în centrul Bucureștiului

Din ce cauză a luat foc troleibuzul Astra de pe linia 96. În urmă cu patru ani, un vehicul identic s-a făcut scrum în centrul Bucureștiului

Din ce cauză a luat foc troleibuzul Astra de pe linia 96. În urmă cu patru ani, un vehicul identic s-a făcut scrum în centrul Bucureștiului

Surse STB au explicat pentru Gândul care ar putea fi cauza incendiului care a făcut scrum un troleibuz, marți seară, pe linia 96. Aeroterma de bord ar fi cea care a aprins focul, dar nu este exclusă nici eroarea umană, respectiv o neglijență a șoferului. Și în 2020, un troleibuz de același tip a ars ca o torță în centrul orașului.

Un troleibuz Astra Irisbus Citelis 12T a luat foc, marți seară, la capătul de la Alexandria, pe linia 96. Vehiculul STB a ars ca o torță, însă, din fericire, nimeni nu a fost rănit.

Surse din cadrul STB au explicat pentru Gândul care ar putea fi cauzele care au declanșat acest incendiu.

„A fost vorba de o eroare a echipamentului electric, combinată cu o eroare a șoferului. Întrebarea se pune dacă șoferul a coborât din vehicul, cu troleul pe fir. Dacă a coborât, și s-a bazat pe faptul că lipsește puțin, atunci este o eroare. Ce a declanșat incendiul este aeroterma de bord, care este alimentată la 750 de volți. În  mod normal, ea, când a început să scoată fum, trebuia oprită, sau să se tragă captatorii de la rețea”, explică sursele Gândul.

Vezi AICI imagini VIDEO cu troleibuzul Astra care arde.

Un troleibuz Astra Iribus a luat foc și acum patru ani

Aceleași surse explică și ce s-a întâmplat în 2020, când un troleibuz identic s-a făcut scrum în centrul Bucureștiului.

„Atunci a fost vorba de un echipament neconform, reparat de o unitate neautorizată, cu care STB avea contract la acea vreme. Era un contract de modernizare a vehiculelor, care  includea instalația de aer condiționat de pe  vehicul. Aceste troleibuze nu au aer condiționat din fabrică. Practic, la montarea sistemului de aer condiționat s-au făcut niște erori. După care, echipamentul care a generat incendiul, respectiv variatorul de tensiune continuă a motorului,  care a fost folosit în condiții limită, reparat de o firmă neautorizată”, spun sursele Gândul.

În 2020, șeful de depou de la Vatra Luminoasă a fost destituit. Acesta a dat STB în judecată, a câștigat, și ulterior a fost repus în funcție.

Surse administrative explicau și atunci pentru Gândul că incendiul a pornit de la un transformator montat greșit.

La vremea aceea, Nicușor Dan se afla în campanie electorală.

Iată ce spunea actualul primar de incidentul de acum patru ani.

„Troleibuzul în flăcări ilustrează perfect incompetenţa administraţiei Firea şi în privinţa transportului în comun. Solicit explicaţii publice de la Primarul General, Gabriela Firea, şi de la directorul STB! Vă reamintesc că directorul STB a fost trimis de doamna Gabriela Firea la conferinţa mea de presă de vineri pentru a mă sabota, alături de viceprimar şi alţi angajaţi ai STB şi ai Primăriei.

Acestea sunt preocupările STB şi ale doamnei Firea, nu modernizarea parcului auto al STB! Este inacceptabil ca viaţa oamenilor să fie pusă în pericol pentru că parcul auto al STB este învechit, troleibuzele, autobuzele, tramvaiele sunt absolut mizerabile, iar toate achiziţiile făcute de doamna Firea sunt cel puţin dubioase”, scria Nicuşor Dan, pe Facebook, în 2020.

CITIȚI ȘI:

Noile troleibuze Solaris se pot transforma în… autobuze. STB: „Putem regândi anumite trasee” | DECLARAȚII EXCLUSIVE

EXCLUSIV | Ce planuri are STB în 2024. Daniel Istrate, director general: „Vin troleibuze noi și cele 100 de autobuze electrice, și vom schimba șinele”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și