Directorul CFR CĂLĂTORI, despre incidentul feroviar din Teleorman: „Mecanicul a văzut semnalul roșu și a mers mai încet, sperând să i se facă verde”

Directorul CFR CĂLĂTORI, despre incidentul feroviar din Teleorman: „Mecanicul a văzut semnalul roșu și a mers mai încet, sperând să i se facă verde”
FOTO - ISU Teleorman
Publicat: 13/03/2023, 19:37
Actualizat: 13/03/2023, 19:56

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a reacționat – luni – după incidentul feroviar din Roșiori (județul Teleorman), din această dimineață, când un tren CFR Călători, care nu a oprit la semnalul roșu, a intrat într-un tren marfar.

Preoteasa a precizat că a mers personal la locul accidentului pentru a afla mai multe detalii despre acest eveniment.

„Vin de la Roșiori, de la locul faptei, și am văzut cu ochii mei ce s-a întâmplat. A fost un tren de călători în spatele unui tren de marfă și aici este prima eroare, un tren de călători nu merge niciodată în spatele unui tren de marfă, dar asta este o altă problemă, și un mecanic care spune că a văzut semnalul roșu și a mers puțin mai încet, sperând să i se facă verde în continuare. Nu mă întrebați detaliile, le va da dânsul, este o echipă de anchetă a autorității de investigare”, a declarat directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, la Europa FM.

El a afirmat că este, exclusiv, vina mecanicului trenului de călători care trebuia să oprească la semnalul de stop și că nu au existat alte probleme.

„Din punct de vedere tehnic, existau toate premisele ca trenul să se oprească în spațiu util, mecanicul a mers mai departe pe răspunderea lui, izolând practic sistemul de siguranță, mergând încet… crezând că se face verde. Între timp a observat că nu i s-a făcut linie liberă, a frânat și de aia s-a întâmplat un incident minor”, a adăugat directorul CFR Călători.

De asemenea, Traian Preoteasa susține că nu existau șanse să se întâmple un incident grav.

„Nu se putea întâmpla un incident major pentru că era frânat de sistemele de siguranță. Nu există, apropo de ce ziceau sindicatele, mecanici cu experiență sau fără experiență. Există mecanici autorizați care nu este mai important trenul de pe linii secundare, este la fel de important, tot oameni transportă și el și trenurile de pe liniile principale”, a afirmat el.

Totuși, chiar dacă se face vinovat de accidentul feroviat, potrivit directorului CFR Călători, mecanicul este unul cu experiență.

„Are 4 ani de mecanic de turnus, este autorizat, a fost verificat, are calificativul foarte bine (…). Nu este tânăr, are 40 de ani, are 5 ani de mecanic la drum (…). Este o eroare tehnică umană, asta este la ora asta, nu are legătură nici cu starea tehnică a căii, care este perfectă, sistemele de siguranță erau în vigoare, nici cu semnalizarea. A fost o problemă – pur și simplu – de interpretare umană, nu am mai avut așa ceva, este de interpretare personală a mecanicului”, a declarat Preoteasa.

Ce se va întâmpla cu mecanicul de tren

Directorul CFR Călători a explicat și care vor fi consecințele acestul accident feroviar, în ceea ce-l privește pe mecanicul trenului de călători.

„În primul rând nu va mai conduce o perioadă, până când raportul autorității de investigare nu va fi clar, noi nu putem să cercetăm. Probabil că nu va mai face tren de călători pe o perioadă destul de lungă. Până la definitivarea raportului de cercetare unde, probabil, dacă va fi găsit vinovat va avea și destul de multe pagube de plătit, toate acele mașini probabil, dacă va fi găsit vinovat, vor fi trecute în contul lui. Până atunci, nu va mai conduce tren de călători.”

Este imposibil să se întâmple ceva ca în Grecia”, a dat asigurări –  directorul CFR Călători.

Patru persoane au ajuns la spital, luni dimineață, după ce trenul accelerat în care se aflau și care circula pe ruta Arad-Bucureşti Nord a intrat într-un marfar, care transporta autoturisme, provocând deraierea mai multor vagoane.

În urma accidentului feroviar, 12 persoane au fost rănite, iar patru dintre ele au fost transportate la spital. Celelalte opt victime au fost asistate medical la fața locului.

Marian Popescu
Marian Popescu este pasionat de tot ce înseamnă jurnalism, de-a lungul timpului activând în tv, radio și mai ales în presa online. După ce a mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Descoperirea care ne face să regândim modul în care a apărut viața pe Pământ”. Ce...
Ipoteză bulversantă lansată în cazul morții lui Andrei Pârvan A fost otrăvit Versace?! 😲
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
LIDL, prima reacție după ce Sânziana Negru și Ștefan Floroaica au aruncat la gunoi produsele...
Mantea și-a dezvăluit DIETA specială pe care o respectă! Arată fabulos la 38 de ani
Dentista Marina Gavril ar fi fost ucisă la comandă. Luni a fost înmormântată în R....
Doctorița Gavril, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
Un bărbat a fost atacat de urs în Bistrița-Năsăud! Victima a fost transportată de urgență...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Oamenii de ştiinţă sunt uimiţi de „oxigenul întunecat” din adâncurile oceanului Pacific
Eveniment RAR deasupra Antarcticii! S-a întâmplat BRUSC
Obligație în România. Trebuie să semneze neapărat contractul. Au început amenzile
Cea mai periculoasă armă din istorie. Poate să facă prăpăd
Imagini din apartamentul în care Andrei Versace a fost găsit fără suflare. Ce se observă...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Cât au plătit Tavi Clonda și Gabriela Cristea pentru o cursă de la aeroport la...
Cine sunt părinții lui Andrei Versace și cu ce se ocupă? Povestea unui imperiu imobiliar...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
Telescopul Hubble urmărește materia întunecată din galaxii cu ajutorul stelelor