Directorul CFR CĂLĂTORI, despre incidentul feroviar din Teleorman: „Mecanicul a văzut semnalul roșu și a mers mai încet, sperând să i se facă verde”
Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a reacționat – luni – după incidentul feroviar din Roșiori (județul Teleorman), din această dimineață, când un tren CFR Călători, care nu a oprit la semnalul roșu, a intrat într-un tren marfar.
Preoteasa a precizat că a mers personal la locul accidentului pentru a afla mai multe detalii despre acest eveniment.
„Vin de la Roșiori, de la locul faptei, și am văzut cu ochii mei ce s-a întâmplat. A fost un tren de călători în spatele unui tren de marfă și aici este prima eroare, un tren de călători nu merge niciodată în spatele unui tren de marfă, dar asta este o altă problemă, și un mecanic care spune că a văzut semnalul roșu și a mers puțin mai încet, sperând să i se facă verde în continuare. Nu mă întrebați detaliile, le va da dânsul, este o echipă de anchetă a autorității de investigare”, a declarat directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, la Europa FM.
El a afirmat că este, exclusiv, vina mecanicului trenului de călători care trebuia să oprească la semnalul de stop și că nu au existat alte probleme.
„Din punct de vedere tehnic, existau toate premisele ca trenul să se oprească în spațiu util, mecanicul a mers mai departe pe răspunderea lui, izolând practic sistemul de siguranță, mergând încet… crezând că se face verde. Între timp a observat că nu i s-a făcut linie liberă, a frânat și de aia s-a întâmplat un incident minor”, a adăugat directorul CFR Călători.
De asemenea, Traian Preoteasa susține că nu existau șanse să se întâmple un incident grav.
„Nu se putea întâmpla un incident major pentru că era frânat de sistemele de siguranță. Nu există, apropo de ce ziceau sindicatele, mecanici cu experiență sau fără experiență. Există mecanici autorizați care nu este mai important trenul de pe linii secundare, este la fel de important, tot oameni transportă și el și trenurile de pe liniile principale”, a afirmat el.
Totuși, chiar dacă se face vinovat de accidentul feroviat, potrivit directorului CFR Călători, mecanicul este unul cu experiență.
„Are 4 ani de mecanic de turnus, este autorizat, a fost verificat, are calificativul foarte bine (…). Nu este tânăr, are 40 de ani, are 5 ani de mecanic la drum (…). Este o eroare tehnică umană, asta este la ora asta, nu are legătură nici cu starea tehnică a căii, care este perfectă, sistemele de siguranță erau în vigoare, nici cu semnalizarea. A fost o problemă – pur și simplu – de interpretare umană, nu am mai avut așa ceva, este de interpretare personală a mecanicului”, a declarat Preoteasa.
Ce se va întâmpla cu mecanicul de tren
Directorul CFR Călători a explicat și care vor fi consecințele acestul accident feroviar, în ceea ce-l privește pe mecanicul trenului de călători.
„În primul rând nu va mai conduce o perioadă, până când raportul autorității de investigare nu va fi clar, noi nu putem să cercetăm. Probabil că nu va mai face tren de călători pe o perioadă destul de lungă. Până la definitivarea raportului de cercetare unde, probabil, dacă va fi găsit vinovat va avea și destul de multe pagube de plătit, toate acele mașini probabil, dacă va fi găsit vinovat, vor fi trecute în contul lui. Până atunci, nu va mai conduce tren de călători.”
„Este imposibil să se întâmple ceva ca în Grecia”, a dat asigurări – directorul CFR Călători.
Patru persoane au ajuns la spital, luni dimineață, după ce trenul accelerat în care se aflau și care circula pe ruta Arad-Bucureşti Nord a intrat într-un marfar, care transporta autoturisme, provocând deraierea mai multor vagoane.
În urma accidentului feroviar, 12 persoane au fost rănite, iar patru dintre ele au fost transportate la spital. Celelalte opt victime au fost asistate medical la fața locului.