Doi ofertanți pentru electrificarea căii ferate CONSTANȚA-MANGALIA/43 km urmează să fie reabilitați cu peste un MILIARD de lei

Publicat: 05 08. 2024, 17:01
Două firme licitează pentru lucrarea de electrificare și reabilitare a căii ferate de pe ruta Constanța-Mangalia. Au fost depuse ofertele pentru investiția care urmează să fie finanțată cu peste un miliard de lei din fonduri nerambursabile, anunță CFR Infrastructură.  
Doi ofertanți se bat în oferte de licitație pentru proiectarea și execuția electrificării și reabilitării liniei de cale ferată mangalia-Constanța, pe o distanță de 43 km. Proiectul ar urma să fie implementat în perioada 2021-2030.
Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată CONSTANȚA – MANGALIA au depus oferte următorii 2 operatori economici:  Asocierea DRUM ASFALT – SC ALSTOM TRANSPORT SA și Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ. Valoarea estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 1.317.921.813,80 fără TVA, sursă de finanțare fiind asigurată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021 – 2030, și de la Bugetul de Stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni și 24 de luni pentru execuția lucrărilor, anunță CFR Infrastructură.
Firma câștigătoare va avea următoarele atribuții, în cadrul proiectului: electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existent, pentru creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h; dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;  modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, a spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonelor comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă;  sistematizarea stațiilor CF;  montarea elementelor de siguranță pentru călători – balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc. și modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.
CITEȘTE ȘI:

Genial. CFR VĂRUIEȘTE șinele pentru a scurta întâzierile de vară

Sorin GRINDEANU, despre propunerea ca persoanele bolnave să nu mai poată călători cu trenul: Mi se pare corect. E o reglementare de bun simţ