Prima pagină » Actualitate » Dosarul „Capturii istorice de heroină” din Portul Constanța: opt inculpați au fost trimiși în judecată

Dosarul „Capturii istorice de heroină” din Portul Constanța: opt inculpați au fost trimiși în judecată

Dosarul „Capturii istorice de heroină” din Portul Constanța: opt inculpați au fost trimiși în judecată

Poliția Română a anunțat, miercuri, că opt inculpați au fost trimiși în judecată în dosarul capturii istorice de heroină. În luna mai, aproape o tonă și jumătate de heroină provenită din Iran a fost descoperită de polițiștii Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, în portul Constanța.

„În urma cercetărilor derulate de polițiștii Direcției de Combatere a Criminalității Organizate a Poliției Române, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală, prin rechizitoriul din data de 5 noiembrie 2021, a fost dispusă trimiterea în judecată a 8 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup organizat, trafic de droguri de mare risc şi trafic internațional de droguri de mare risc”, a transmis, miercuri, Poliția Română.

Potrivit sursei citate,  pe teritoriul României s-ar fi constituit un grup infracțional organizat, coordonat de către un cetățean grec, specializat în introducerea în Europa, prin România, a unor importante cantități de heroină, disimulate în mărfuri importate legal, atât în regim containerizat, pe cale maritimă, până în portul Constanța, cât și prin intermediul unor mijloace de transport rutier, ce aduceau marfă din Turcia – autotrenuri, în care au fost create compartimente speciale la nivelul remorcilor, pentru a ascunde drogurile.

Inculpații se foloseau de mărfuri legale la transportul drogurilor

„Membrii grupului infracțional ar fi folosit mărfuri legale, adesea role de bitum, piatră, lână, drojdie, care nu erau neapărat obiectul tranzacțiilor dintre importator și exportator, dar care aparțineau grupului, pentru a exista o acoperire legală atunci când efectuau transporturile de droguri. Șoferii ce conduceau autotrenurile şi efectuau curse de transport marfă pe ruta Istanbul – Rotterdam, via România și retur ar fi fost coordonați de către un cetățean român, care, la rândul său, le-ar fi organizat împreună cu liderul grupării”, se arată în comunicatul Poliției.

Sursa citată mai arată că același cetățean român s-ar fi ocupat de realizarea formalităților privind importurile maritime de mărfuri, în care erau disimulate drogurile şi ar fi ţinut legătura cu comisionarul vamal,  pentru efectuarea demersurilor pentru depozitare sau scoatere a mărfurilor din Portul Constanța.  Apoi, aceste se ocupa de organizarea transportului de mărfuri în care ar fi fost disimulate drogurile către destinațiile finale, stabilite de către lider, care ar fi deținut și controlat companii în mai multe state din Uniunea Europeană și pe care le-ar fi folosit în activități comerciale aparent licite, menite să creeze un paravan pentru circuitul drogurilor.

„Pentru transportul drogurilor, la o cursă realizată, transportatorii ar fi trebuit să primească o sumă echivalentă cu un salariu net lunar, de aproximativ 2.000 – 2.250 de euro, astfel încât să creeze aparența că banii reprezintă salariul şi nu plata transportului de droguri”, mai transmite Poliția Română.

La data de 10 mai 2021, procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală, împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate au efectuat o percheziție asupra unor containere aflate în Portul Constanța, în urma căreia au fost depistate și ridicate 1428,33 kilograme heroină, cu puritate cuprinsă între 54,61% şi 57,93%, având o valoare de piață de aproximativ 71.500.000 de euro.

Dosarul a fost înaintat, spre competentă soluționare, Tribunalului București.

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și