Două dosare penale după prăbușirea podului din județul Neamț
Polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul IPJ Neamț s-au sesizat din oficiu sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu, cercetările fiind continuate în vederea stabilirii, cu exactitate, a modalității de realizare a reabilitării podului de la Lețca, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Roman.
De asemenea, polițiștii Biroului Rutier din cadrul Poliției municipiului Roman au întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.
„În cauză, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Neamț s-au sesizat din oficiu sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu, cercetările fiind continuate în vederea stabilirii, cu exactitate, a modalității de realizare a reabilitării podului, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Roman De asemenea, polițiștii Biroului Rutier din cadrul Poliției municipiului Roman au întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.”, a transmis purtătorul de cuvânt IPJ Neamț, relatează antena3.ro.
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației susține că, din punctul său de vedere, lucrările la pod nu erau finalizate.
„Din punctul de vedere al Ministerului Dezvoltării, obiectivul de investiții nu a fost finalizat, întrucât nu a fost transmis Procesul Verbal de Recepție la Terminarea lucrărilor. Reabilitarea podului pe DJ 207 A km 6+591, peste râul Siret, la Luțca (jud. Neamț) se realizează prin Programul Național de Dezvoltarea Locală (etapa a II-a).
Conform contractului de finanțare încheiat între Ministerul Dezvoltării și Consiliul Județean Neamț, valoarea finanțării, alocată prin PNDL, este de 7.374.449,36 lei, sumă din care MDLPA a decontat 7.295.280,58 lei (au mai rămas de decontat 79.168,78 lei).
Încheierea contractului pentru execuția efectivă a lucrărilor se face între autoritatea contractantă (în acest caz, Consiliul Județean Neamț) și firma responsabilă cu proiectarea și execuția lucrărilor.
Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni (începând cu data de 23.07.2020), termenul de finalizare a lucrărilor fiind luna iulie 2022. Cseke Attila, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, a dispus ca reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții să se deplaseze de urgență la fața locului pentru a verifica stadiul lucrărilor, iar rezultatele acestor verificări vor fi făcute publice.”, a transmis Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.
Doi șoferi se aflau pe pod în momentul incidentului, iar unul dintre ei a ajuns la spital cu răni. În apropierea podului se mai afla și o turmă cu oi în momentul prăbușirii, dintre care multe au murit.
Încă din martie anul acesta au apărut imagini cu un pilon rupt al podului reabilitat. Au fost făcut teste de greutate, iar CJ Neamț susținea că podul ar rezista la o greutate de 340 de tone și că niciodată, din calculele specialiștilor, nu se va afla pe pod o astfel de greutate.
Autoritățile spun că podul de 8 milioane de lei a fost testat înainte de a fi dat în folosință.
„În toamnă s-au făcut primele teste cu un convoi de camioane de 300 de tone. Soluția tehnică pe care au dat-o experții și proiectantul a fost cea reflectată de constructori. Trebuie să vedem dacă expertul care a făcut expertiza a dat soluția tehnică corectă.”, a declarat președintele CJ Neamț, Ionel Arsene, la Antena 3.
Despre pozele din luna martie cu pilonul rupt, Ionel Arsene a spus:
„Noi am făcut imediat adresă către constructor și către expert pentru că podul este încă în curtea constructorului, nu avem încă recepția finală pentru că mai erau de făcut unele lucrări care țineau de partea estetică. În momentul în care a apărut această imagine am cerut expertului și constructorului un punct de vedere și ei au spus că nu există nicio problemă cu acea bucată de beton.”