Prima pagină » Actualitate » Două linii de tramvai din București vor intra în reparații. Investiția este de peste 1,1 miliarde de lei

Două linii de tramvai din București vor intra în reparații. Investiția este de peste 1,1 miliarde de lei

Două linii de tramvai din București vor intra în reparații. Investiția este de peste 1,1 miliarde de  lei

Două dintre cele mai importante linii de tramvai din București, care sunt foarte avariate, se vor moderniza, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat, joi, de Consiliul General al Municipiului București (CGMB).

Linia de tramvai de pe Bd. Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărași, Bd. Corneliu Coposu inclusiv bucla Complex Titan și linia de pe Bulevardul Pache Protopopescu și Strada Traian vor intra în reparații.

În acest sens, CGMB a aprobat, joi, indicatorii tehnico-economici pentru cele două proiecte, în valoare de 1,1 miliarde lei.

Durata de realizare a investiţiei este de 18 luni (din care 12 luni durata de execuție).

„Linia de tramvai 40 este una dintre liniile eficiente”

„Linia de tramvai 40 este una dintre liniile eficiente, având un număr mediu de 16.335 îmbarcări pe zi. Ea leagă cartiere importante ale orașului și, totodată, se realizează legătura cu transportul subteran (metrou). Numărul de călători va crește semnificativ prin achiziția noilor tramvaie. Necesitatea și oportunitatea lucrării este impusă de starea tehnică precară a aparatelor de cale și a liniei curente de tramvai, care nu mai permit funcționarea în condiții de siguranţă pentru călători, cât și de complementaritatea cu proiectul de achiziție tramvaie noi”, se arată în proiectele aprobate joi de CGMB.

Potrivit proiectelor, obiectivele preconizate a fi atinse prin realizarea investiției, până în anul 2025, sunt:

  • Reducerea anuală a emisiilor GES cu până la 141 tone CO2/an;
  • Creşterea fluxului de călători la orele de vârf pentru linia de tramvai 40, cu circa 18,97% respectiv cu 270 călători pe oră;
  • Scăderea intervalului de succedare a tramvaielor, față de valorile actuale, cu până la 63%, pentru traseul liniei 40;
  • Creșterea numărului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu, cu aproximativ 150%;
  • Asigurarea unei infrastructuri modernizate pentru noile vagoane de tramvai.

 

Alexandru Coman a absolvit Facultatea de Jurnalism în anul 2010, iar de atunci a semnat în mai multe publicații centrale, în secțiunile online, precum evz.ro. Alexandru lucrează de mai mulți ani ... vezi toate articolele