Prima pagină » Actualitate » Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două mari orașe vor fi legate între ele printr-un tren de mare viteză, au anunțat autoritățile locale. Proiectul este unul grandios, după cum precizează cei implicați.

Data inaugurării a fost stabilită pentru 16 decembrie.

Potrivit operatorului feroviar german Deutsche Bahn, o linie de tren de mare viteză va face legătura între Berlin şi Paris în doar opt ore.

Trenurile vor circula zilnic şi vor deservi gările din Frankfurt şi Karlsruhe, din Germania, şi Strasbourg din Franţa.

Tren de mare viteză între Paris și Berlin

„Este pentru prima dată când un tren de zi va face legătura între cele două capitale”, a declarat directorul Deutsche Bahn, Michael Peterson, cu ocazia Salonului feroviar „Innotrans”, de la Berlin.

Un tren de noapte, operat de compania Austrian Federal Railways (ÖBB), face legătura între Berlin şi Paris, de la finalul lui 2023.

Noua legătura va fi asigurată de garniturile ICE, trenurile germane de mare viteză, şi nu de TGV-urile franceze. Trenurile cu 444 de locuri disponibile vor pleca zilnic de la Gara de Est, din Paris, la ora locală 11:54 (09:54 GMT) şi vor ajunge la Berlin Hauptbahnhof la 19:55. Cursa retur va pleca din capitala Germaniei la ora 09:55 am şi va ajunge la Paris la 18:03.

Biletele vor fi puse în vânzare de la mijlocul lunii octombrie, iar preţurile încep de la 59,99 euro pentru un loc la clasa a II-a.

Deutsche Bahn şi SNCF Voyageurs insistă asupra argumentului ecologic al transportului feroviar, subliniind că un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite 2 kilograme de CO2 pe pasager, faţă de 200 de kilograme de CO2 pe pasager pentru o călătorie cu avionul.

Uniunea Europeană mizează pe dublarea traficului internaţional de mare viteză pe continent până în 2030 şi pe triplarea sa până în 2050, pentru a-şi respecta angajamentele climatice.

Însă, ca acest lucru să se întâmple, va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză în toată Europa până în 2050, subliniază Michael Peterson.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Job-urile și inteligența artificială: De ce recrutările cu AI produc mai puține angajări
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Prosport.ro
FOTO. Adelina Chivu, pe plajă în Thailanda. Cum arată la 43 de ani
Adevarul
De ce nu a construit România autostrăzi în anii ’90. Planul celor peste o mie de kilometri în primul deceniu după Ceaușescu
Mediafax
Prognoza ANM: Vreme schimbătoare de Crăciun și Anul Nou: încălzire temporară, urmată de răcire accentuată și ninsori
Click
O punte „tradițională” anulată de Guvern sparge vacanța românilor. Cum arată calendarul liberelor în 2026
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Doliu în televiziunea din România! Un cunoscut prezentator TV a murit, după o carieră de 22 de ani
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit