Prima pagină » Actualitate » Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două orașe importante, legate între ele printr-un TREN de mare viteză/Cât costă un bilet la clasa a II-a

Două mari orașe vor fi legate între ele printr-un tren de mare viteză, au anunțat autoritățile locale. Proiectul este unul grandios, după cum precizează cei implicați.

Data inaugurării a fost stabilită pentru 16 decembrie.

Potrivit operatorului feroviar german Deutsche Bahn, o linie de tren de mare viteză va face legătura între Berlin şi Paris în doar opt ore.

Trenurile vor circula zilnic şi vor deservi gările din Frankfurt şi Karlsruhe, din Germania, şi Strasbourg din Franţa.

Tren de mare viteză între Paris și Berlin

„Este pentru prima dată când un tren de zi va face legătura între cele două capitale”, a declarat directorul Deutsche Bahn, Michael Peterson, cu ocazia Salonului feroviar „Innotrans”, de la Berlin.

Un tren de noapte, operat de compania Austrian Federal Railways (ÖBB), face legătura între Berlin şi Paris, de la finalul lui 2023.

Noua legătura va fi asigurată de garniturile ICE, trenurile germane de mare viteză, şi nu de TGV-urile franceze. Trenurile cu 444 de locuri disponibile vor pleca zilnic de la Gara de Est, din Paris, la ora locală 11:54 (09:54 GMT) şi vor ajunge la Berlin Hauptbahnhof la 19:55. Cursa retur va pleca din capitala Germaniei la ora 09:55 am şi va ajunge la Paris la 18:03.

Biletele vor fi puse în vânzare de la mijlocul lunii octombrie, iar preţurile încep de la 59,99 euro pentru un loc la clasa a II-a.

Deutsche Bahn şi SNCF Voyageurs insistă asupra argumentului ecologic al transportului feroviar, subliniind că un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite 2 kilograme de CO2 pe pasager, faţă de 200 de kilograme de CO2 pe pasager pentru o călătorie cu avionul.

Uniunea Europeană mizează pe dublarea traficului internaţional de mare viteză pe continent până în 2030 şi pe triplarea sa până în 2050, pentru a-şi respecta angajamentele climatice.

Însă, ca acest lucru să se întâmple, va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză în toată Europa până în 2050, subliniază Michael Peterson.

Laurențiu Teodorescu este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si ... vezi toate articolele

Citește și