Prima pagină » Actualitate » Două trenuri au fost la un pas de a se CIOCNI în gara Sighișoara. CFR SA, acuzată că ar fi mușamalizat cazul

Două trenuri au fost la un pas de a se CIOCNI în gara Sighișoara. CFR SA, acuzată că ar fi mușamalizat cazul

Două trenuri au fost la un pas de a se CIOCNI în gara Sighișoara. CFR SA, acuzată că ar fi mușamalizat cazul
Două trenuri au fost la un pas de a se ciocni în gara Sighișoara. CFR, acuzată că ar fi mușamalizat cazul

Două trenuri de marfă au fost la doar un pas de a se ciocni în gara din Sighișoara, iar o tragedie a fost evitată în ultimul moment.

Este vorba despre un tren încărcat cu motorină și altul încărcat cu îngrășăminte chimice.

Potrivit Club Feroviar, CFR SA ar fi încercat să mușamalizeze situația produsă în gara din Sighișoara.

„Mecanicul unui tren GFR a adormit, motiv pentru care trenul său a depășit semnalul de ieșire din stație aflat pe roșu. Mai mult, trenul era în neregulă din punctul de vedere al siguranței feroviare, având sistemul de protecție INDUSI izolat.

Aceasta este o practică periculoasă la care recurg unii mecanici de locomotivă pentru a scăpa de bătăi de cap. Sistemul INDUSI nu permite unei locomotive să depășească un semnal pus pe roșu cu ajutorul unor inductori amplasați atât pe locomotivă, cât și la nivelul semnalului”, notează sursa citată.

Unul dintre mecanici ar fi fost în stare de ebrietate

Club Feroviar arată că mecanicul trenului CER Fersped care intra în gară pe aceeași linie a observat trenul GFR și a frânat brusc. Potrivit sursei citate, mecanicul trenului GFR ar fi fost beat, dar, deși mirosea a alcool, nu ar fi fost testat.

„Trenul nr. 66691 -007 aparţinând OTF Grup Feroviar Român SA, remorcat cu locomotiva EA 534 având efectuat parcurs de intrare din direcţia Albești Târnava la linia 5 (linie abătută) din staţia CF Sighişoara nu a oprit în staţie şi a depășit semnalul de ieșire X5 care ordona oprirea, talonând schimbătorul de cale nr. 26 după care s-a angajat pe parcursul de intrare al trenului nr. 57700 aparținând OTF CER-Fersped SA care circula din sens opus (din direcţia Daneș) şi care urma să gareze în staţia CF Sighişoara, la linia 4”, a explicat vineri situația din ziua precedentă Autoritatea pentru Siguranță Feroviară Română (ASFR).

O eventuală coliziune ar fi putut avea rezultate dezastruoase, dată fiind încărcătura trenurilor. Cazul de joi de la Sighișoara nu a fost unic. În accidentul de la Fetești din 2021, în mod identic, locomotiva „vinovată” avea INDUSI izolat, iar mecanicul consumase băuturi alcoolice.

Ce spune CFR SA

CFR SA neagă că ar fi existat o încercare de mușamalizare a situației și susține că incidentul a fost comunicat instituțiilor abilitate.

„Au fost avizate instituțiile abilitate pentru investigarea incidentului feroviar produs în stația CF Sighișoara, conform Regulamentului de investigare a accidentelor și incidentelor, de dezvoltare și îmbunătățire a siguranței feroviare pe căile ferate, aprobat prin HG nr.117/17.02.2010, urmând ca după finalizarea cercetărilor, concluziile să se regăsească în Raportul de investigare întocmit de către Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER)”.

Club Feroviar susține, însă, că avizarea nu a fost făcută „de îndată”, cum cere legea, ci la peste 12 ore, abia după ce compania a fost chestionată despre incident. Oficiali din domeniul feroviar au declarat pentru Club Feroviar că a fost o încercare de mușamalizare rar întâlnită în cariera lor, mai notează sursa citată.

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele