„Legătura cu Bucureştiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord” (în prezent, aproape de finalizarea licitaţiei).
Proiectul este lansat pe noul caiet de sarcini pentru documentaţii tehnice elaborat de CNAIR. Un caiet de sarcini cu condiţii contractuale mult mai clare şi echilibrate, pentru a nu mai avea problemele de pe contractele din trecut.
Din contract va rezulta un proiect tehnic preliminar – un “preliminary design” al viitorului drum, cu un nivel suficent de detaliu, cu investigaţii geotehnice şi modelare a terenului.
Aceasta este soluţia modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localităţi. Iar pe naţionalul actual, pe DN71 vor fi făcute reparaţii anul acesta pentru a îmbunătăţi calitatea drumului până când vom avea drumul expres”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a declarat că autostrada A7, care ar urma să lege Ploieștiul de Pașcani, ar putea fi gata în anul 2024. „Va fi prima autostradă din România la standarde de 2021.”
„Va fi relativ ușor de construit, pentru că e în zona de câmpie. Va fi și prima autostradă din România la standarde de 2021, de la bun început va avea perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice”, a spus ministrul la Digi24.
„CNAIR are deja proiectul tehnic făcut”
„Pentru autostrada A7 avem totul făcut, inculsiv proiectul tehnic. Îi dăm constructorului doar schițele. Nu mai pasezi acea responsabilitate. În mai se lansează la licitație de execuție până la Buzău, Ploiești-Buzău. După 3 luni urmează Buzău-Focșani, după 2-3 luni urmează Focșani-Bacău și sper să intre tot anul asta Bacău-Pașcani”, a spus Cătălin Drulă.
„Acum vom vedea cât durează o licitație în România. În ultimii ani s-au mișcat mai repede. Există eforturi să mai eficientizăm partea de achiziții. Aș vrea anul acesta să încheiem contractele efectiv. Lucrările ar trebui să dureze în zona mai ușoară doi ani, în unele se duc spre doi ani și jumătate. Până în 2024 ar trebui să avem mare parte din această autostradă gata, dacă nu chiar pe toată”, a mai spus Drulă.