Documentaţia pentru Drumul Expres Focşani-Brăila, transmisă la ANAP / CNIR: Investiția ajunge la aproximativ un miliard de euro

Publicat: 01 09. 2024, 16:28
Actualizat: 01 09. 2024, 16:34

Compania Naţională de Investiţii Rutiere a transmis, spre validare, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), documentaţia pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Focşani – Brăila, o investiţie estimată la aproximativ un miliard de euro, finanţată din fonduri europene.

Potrivit CNIR, Drumul Expres Focșani-Brăila va avea o lungime de 73 kilometri, iar durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Drumul Expres Focșani-Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța, iar contractul pentru proiectare și execuție va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) într-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de Drum de Mare Viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract, a declarat Directorul General al CNIR, Gabriel Budescu.

Șeful CNIR a explicat că la baza acestei decizii au stat mai multe criterii.

Este o zonă de câmpie unde managementul de șantier trebuie foarte bine gândit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutură. Din acest motiv, dar și pentru a optimiza execuția efectivă a șantierului am decis să-l scoatem la licitație într-un singur lot. Asta nu înseamnă că viitorul antreprenor nu va putea da în trafic segmente din acest drum care vor avea descărcări și vor funcționa independent.

Totodată, am ales câteva criterii ce reprezintă un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructură, criterii care se vor regăsi în documentația de atribuire, a adăugat el.
Drumul Expres va avea două benzi pe sens, acostament consolidat și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute șase noduri rutiere și 57 de structuri (poduri și pasaje).
În punctajul pentru licitație, CNIR a inclus criterii sociale (angajarea forței de muncă din plan local) și pentru protecția mediului. După validarea de către ANAP, contractul va fi vizibil și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
CITEȘTE ȘI:

Consiliul de Administrație al CNIR a aprobat lansarea licitației pentru construirea Drumului Expres Focșani-Brăila

Drumul EXPRES Focșani-Brăila este un proiect foarte avansat, susține Gabriel Budescu, directorul general al CNIR