Drumul expres Oradea-Arad are acord de mediu, anunță ministerul de resort. Actul s-a parafat luni, la sediul instituției, în prezența ministrului Mircea Fechet. Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat -Lugoj”.
Fechet susține că nu amână luarea deciziilor în cazul proiectelor majore. Înțelegem foarte bine importanța obiectivelor strategice de investiții, nu pierdem timpul, emitem acordurile de mediu fără întârzieri, deoarece este esențială consolidarea integrării depline a obiectivelor de mediu și a tranziției verzi în procesul de coordonare a politicilor economice, bugetare și de ocupare a forței de muncă. Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat -Lugoj” a precizat Mircea Fechet.
Actul de reglementare pentru viitorul drum expres a fost semnat de Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.
Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. În județul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind în județul Arad.
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea-Salonta, Salonta Chișineu-Criș și Chișineu Criș-Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei.
Proiectul traversează cursul râurilor Crișul Alb și Crișul Negru, prin intermediul unor poduri. În zona Chișineu Criș, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluția mutării traseului drumului și a nodului rutier în așa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă.