Prima pagină » Actualitate » După modernizare, Aeroportul OTOPENI va fi „perla Europei”/Marcel CIOLACU: Managementul trebuie să meargă într-o zonă privată

După modernizare, Aeroportul OTOPENI va fi „perla Europei”/Marcel CIOLACU: Managementul trebuie să meargă într-o zonă privată

Terminalul 2 al Aeroportului Otopeni este încă o altă problemă de rezolvat aflată pe masa de lucru a Guvernului Marcel Ciolacu. Prezent în emisiunea lui Mihai Gâdea de la Antena 3 CNN, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cei doi au vorbit despre cum s-ar putea rezolva problema care-l va transforma în „perla Europei”.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că toată lumea vrea să ne dea bani ca să-i investim în modernizarea Aeroportului Otopeni. Ce variantă vom alege, rămâne de văzut.

Terminalul 2, că despre asta este vorba, și modernizarea, pentru el avem mai multe variante. Pe de o parte, putem să îl facem din bani proprii. Pe de altă parte, putem să luăm împrumuturi. Toată lumea vrea să ne dea bani.  Pe de altă parte poți să faci un parteneriat public-privat.

Pe de altă parte, premierul Marcel Ciolacu este mai hotărât când vine vorba despre perspectivele legate de acest aspect.

Va fi perla Europei! Din punctul meu de vedere, ar trebui decis în primul rând managementul, chiar dacă o să supăr acum, trebuie să meargă într-o zonă privată. Sistemul de operare, peste tot în lume, toate sistemele de operare sunt externalizate. Nu Statul Român trebuie să opereze într-o asemenea  zonă. L-aș lega un pic cu TAROM. Aici vom vedea cât de convingători o să fim.

Ministrul Grindeanu a mai adăugat că această companie aeriană, Tarom, care era pe pierdere în urmă cu trei ani, se află acum pe profit. Cu toate acestea, mai are nevoie de investiții în achiziții de aeronave.

 În primul rând, am luat această companie și mi-am propus să nu vorbesc de moștenire, spun doar faptic. La finalul anului 2021, compania avea pierderi, era pe pierdere, minus 100 de milioane de euro, pe acolo. Suntem pe profit în acest moment și asta dincolo de restructurările făcute. Când vorbim în 2024, e pe profit. A trecut pe profit. Da, asta nu înseamnă că o transformă într-o companie puternică. Are nevoie de avioane multe, da, are nevoie de o infuzie de capital și căutăm soluții. Primul ministru și eu, când am fost și în Golf și peste tot,  unul din primele puncte pe care le-am avut la toate discuțiile, a fost Taromul. Ne dorim aceeași chestiune. Dar nu să dispară Tarom.

CITEȘTE ȘI:

Marcel CIOLACU crede că dezvoltarea infrastructurii feroviare ajută și Republica Moldova/ „Rămâne prizonieră

Marcel CIOLACU, despre marile probleme ale ROMÂNIEI: Nu pot să stau să mă uit cum importăm jumătate din

A absolvit studii superioare de jurnalism și are o experiență de peste 15 ani în mai multe redacții de presă scrisă și TV, din România. vezi toate articolele

Citește și