Egis România, firma pe care a condus-o Clotilde Armand până în 2019, este abonată la contracte de zeci de milioane de euro cu statul
Ministerul Transporturilor, în perioada mandatului lui Cătălin Drulă, a semnat mai multe contracte de studii de fezabilitate și supervizare cu Egis România SA, firma pe care a condus-o Clotilde Armand până în iunie 2019. Subsidiara grupului francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis va încasa de la CNAIR aproape 20 de milioane de euro, dublu față de tot ce a reușit compania să încaseze, tot din contracte cu statul în tot anul precedent, potrivit unei anchete publicate de romaniatv.net.
Toate licitațiile câştigate de firma “de suflet” a lui Clotilde Armand sunt pentru proiecte de infrastructură de „categorie grea”, importante pentru Romania.
Şi mai mult, colegul de partid al lui Clotilde Armand, ministrul Cătălin Drulă (USR PLUS) a acordat un contract mamut de aproximativ 13 milioane de euro pentru o singură licitaţie firmei Egis pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi din autostrada de centură a Capitalei.
Aşadar, dacă în tot anul 2020, când Drulă şi Clotilde erau prieteni, dar nu erau la putere, firma EGIS (coincidenţă sau nu) a reuşit să totalizeze „doar” 9 milioane de euro din contracte şi licitații cu statul. Acum, după ce (total întâmplător) Drulă a ajuns ministrul Transporturilor, iar Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, în doar 9 luni, cifra de afaceri cu statul a companiei EGIS s-a dublat (bineînțeles fără nicio legătură cu relaţia Clotilde – Drulă), se arata in materialul publicat de romanietv.net
Egis International va încasa peste 13 milioane de euro pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi din autostrada de centură a Capitalei
Peste 13 milioane de euro va încasa Egis International, una dintre firmele francezilor prezente în România, pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi din autostrada de centură a Capitalei. Pentru a „salva aparenţele”, conducerea Egis s-a asociat în acest proiect cu Search Corporation SRL, firma româno-americanului Michael Stanciu, firma care cel mai probabil va fi cea care se va ocupa şi superviza construcţia efectivă a tronsoanelor. Cele două firme au o relaţie destul de strânsă, pornită în urmă cu câţiva ani prin care îşi împart în mod „eficient” licitaţiile şi contractele pentru tronsoane importante licitate de CNAIR. Împreună au câştigat contracte pentru studii de fezabilitate în cazul unor drumuri mult aşteptare de români, precum drumul expres Craiova – Târgu Jiu sau drumul expres Bacău – Piatra Neamţ, ambele finanţate din bani europeni.
Ca să fie clar pentru toată lumea studiile de fezabilitate plătite de CNAIR cu multe milioane de euro nu reprezintă construcţia efectivă a drumului, turnarea de asfalt sau nici măcar proiectarea exactă a anumitor porţiuni. Astfel, aceste licitații ale studiilor de fezabilitate, ultra-controversate de-a lungul timpului, nu ar putea duce deocamdată la construirea unui drum real, pe motiv că aceste ar putea conţine lacune, autorităţile fiind nevoite să organizeze aproape de fiecare dată o nouă licitaţie pentru a aduce completări şi a definitiva eventualele tronsoane.
Egis Romania este firma care a plătit milioane de euro în conturile Clotildei Armand
Grupul francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis este prezent în România prin firmele Egis România și Egis Internațional SA Franța, Sucursala București.
Egis Romania este chiar firma pe care a condus-o Clotilde Armand, în perioada martie 2017-iunie 2019, din postul de director Dezvoltare pentru Europa. De altfel, chiar din CV-ul actualului edil al Sectorului 1 reiese că Egis este o companie franceză de inginerie civilă cu 14.000 angajați și 1 miliard euro cifră anuală de afaceri.
De asemenea, Clotilde Armand a ocupat, în perioada septembrie 2013 – martie 2017, director general pentru filialele Egis România, Bulgaria şi Moldova.
Edilul Sectorului 1 a încasat un salariu de peste 36.000 de euro de la Egis
Cât timp s-a aflat la conducerea Egis România, Clotilde Armand a încasat un salariu de peste 36.000 de euro. E vorba despre venitual anual, aşa cum reiese din declaraţia de avere a lui Clotilde Armand depusă în 2018. În paralel, ea a mai încasat peste 7.500 de lei (1.666 euro), pentru că în paralel ocupa postul de consilier local la Primăria Sectorului 1. Mai mult, Clotilde Armand a declarat suma de 281.446 de lei, pentru servicii de management presate prin PFA-ul ei.
După ce a plecat de la Egis, Clotilde Armand a fost înlocuită de un alt francez, Alain de Penfentenyo, fost director operațional pentru Europa al Egis, care a deţinut şi funcții de conducere la Oficiul Drumurilor din Republica Democratică Congo. Acesta a gestionat printre altele, contractele companiei franceze pentru proiectele de autostrăzi Cernavodă-Medgidia și Arad-Timișoara-Lugoj și pentru reabilitarea DN 17, conform Profit.ro.
În 2009 Clotilde Armand se afla la conducerea Distrigaz Bucureşti
Vă reamintim că, în 2009, Clotilde Armand se afla la conducerea Distrigaz Bucureşti în momentul în care un muncitor a murit în urma unei explozii. E vorba despre un bărbat de 53 de ani care nu a mai apucat să iasă din şanţul pe care-l săpase. Procurorii au pus sub învinuire compania Distrigaz pentru omor. La scurt timp, Clotilde Armand a plecat din România.
De asemenea, Armand a fost acuzată că, în urma accidentului mortal, a plecat din România şi a revenit în 2013, la companiei Egis.
În septembrie 2020, primarul Sectorului 1, Dan Tudorache, a acuzat-o pe Clotilde Armand, la acel moment, contracandidata sa la alegerile locale, că nu-şi mai aminteşte despre trecutul ei profesional. Întrebată dacă a lucrat cu Primăriile din România, Armand a spus că e posibil să fie „o coincidenţă de nume”, deşi firma de consultanţă pe care a condus-o ar fi primit peste un milion de lei, bani publici, în baza unui contract de consultanţă pentru a atrage fonduri de la Banca Mondială. De asemenea, Bechtel, Egis si Distrigaz sunt companiile au spus-o în încurcătură pe Armand.
De altfel, firma Egis International SA Sucursala Bucureşti a încasat ani de zile bani pentru supravegherea lucrărilor la autostrada Transilvania, chiar şi după plecarea firmei americane Bechtell.
Pe 15 februarie 2021, Direcţia de implementare proiecte a CNAIR a plătit suma de 967.323 de lei (aproape 200.000 de euro) în baza contractului de supervizare lucrări de construcţie autostrada BRASOV-CLUJ-BORS, semnat pe 30 august 2004.
Ce contracte a câştigat Egis de când Cătălin Drulă conduce Ministerul Transporturilor
Din datele făcute publice pe portalul SEAP, firmele Egis România şi Egis International au câştigat licitaţii, în principal, pentru studii de fezabilitate în cazul unor proiecte importante de infrastructură.
De exemplu, în martie 2021, Egis România a câştigat, prin asocierea cu firma Search Corporation, licitaţia organizată pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuţie pentru drumul expres Craiova – Târgu Jiu. Valoarea acestuia se ridică la 20.247.133.77 lei, adică echivalentul a 4.123.652 euro. Este vorba despre un proiect de finanţat din fonduri europene nerambursabile.
Tot prin asocierea cu Search Corporation, francezii de la Egis International au câştigat o licitaţie mult mai bănoasă, pe care a organizat-o Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), din subordinea Ministerului Transporturilor condus de Cătălin Drulă (USR PLUS). Este vorba despre un contract ce implică supervizarea, proiectarea şi execuţia a trei loturi şoseaua de centură a Capitalei.
Întreaga factură se ridică la 63.861.383 lei, adică 13.006.391 euro.
În total, valoarea contractelor câştigate de grupul Egis, inclusiv prin asocierea cu Search Corporation, se ridică la 17.130.043 EURO.
Prin comparaţie, suma este de aproape două ori mai mare decât cea din contractele câştigate la licitaţie în 2020. Vorbim de puţin peste nouă milioane de euro.
Peste şase milioane de euro va primi Egis International pentru un contract de supervizare în cazul autostrăzii Sibiu-Piteşti, secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti. În schimb, firma „soră”, Egis România, a câştigat licitaţia pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal – Braşov. Contractul se ridică la 2,8 milioane de euro.
De asemenea, la începutul anului 2020, Search Corporation și Egis România au câștigat un contract de aproape 9 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, conform Puterea.
În noiembrie 2020, Asocierea Search Corporation – Egis International – Egis Romania – Formin, a obținut contractul de 15,2 milioane de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru primul lot din drumul de mare viteza Baia Mare – Suceava, segmentul Baia Mare-Bistrița.
Și tot Asocierea Search Corporation- Egis Romania a câștigat contractul de 17,8 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres Constanta – Tulcea.
Aceleiași asocieri i-a mai fost atribuit contractul de 11 milioane de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres Tișita-Albita, la care se adaugă contractul de 3,6 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al drumului expres care leagă centura orașului Satu Mare de Oar, la granița cu Ungaria, pe care Search Corporation l-a câștigat singură.
Search Corporation, firma unui american de origine română, e o altă „abonată” la studiile de fezabilitate
Firma de inginerie şi consultanţă tehnică Search Corporation, condusă de Michael Mihai Stanciu (foto), un american de origine română, a caştigat doar în 2020 nu mai puţin de 16 contracte cu statul roman, reprezentat, adesea, de CNAIR. Valoarea totală se ridică la aproape 160 de milioanede lei.
Michael Stanciu a fost mai intâi promovat de fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, apoi sprijinit de liberali, fiind considerat un apropiat a lui Ludovic Orban. De altfel, el a avut o relaţie specială cu mai toţi primarii Bucureştiului, inclusiv cu Traian Băsescu, Adriean Videanu, Sorin Oprescu, precum şi cu fostul edil al Constanţei, Radu Mazare, conform Ştiridinbucovina.
Search Corporation a fost desemnata castigatoarea contractului de actualizare a studiului pentru proiectul tehnic a variantei de ocolire a orasului Ramnicu Valcea, in valoare de 3,8 milioane de lei, potrivit sistemului de licitatii publice (SEAP).
La inceputul lunii noiembrie, Compania de Drumuri i-a atribuit contractul, în valoare de 2,6 milioane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de executie pentru sectorul Pitesti – Mioveni, parte din Drumul Expres Pitesti-Brasov.
La finalul lunii noiembrie 2020, Search Corporation a obtinut contractul pentru studiul de fezabilitate pentru constructia variantei de ocolire Timisoara Vest, in lungime de 22 de kilometri. Contractul are o valoare de 3,6 miioane de lei, fara TVA.
Tot firma americanului de origine romana a mai castigat, doar in luna septembrie, contractele pentru studiile de fezabilitate ale sectoarelor de drum expres Pascani-Suceava (11,7 milioane de lei), Suceava-Siret (10 milioane de lei) si cel pentru nodul rutier Cumpana A4 – DN 39E (674.000 de lei). Doar in luna septembrie, Search Corporation a adunat circa 22,5 milioane de lei.
In iulie, Search Corporation a mai luat 17,8 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate (SF) si a proiectului tehnic de executie pentru Drumul Expres Constanta – Tulcea, 3,6 milioane de lei pentru SF-ul sectorului de drum expres dintre varianta de ocolire a orasului Satu Mare si Oar, granita romano-ungara si drumul expres M49 din Ungaria si 11 milioane de lei pentru SF-ul drumului expres Tisita-Albita.
In mai, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a acordat contractul de 20 de milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru autostrada Brasov-Bacau.
In martie, Search Corporation a mai castigat circa 446.000 de lei pentru servicii de asistenta tehnica in cadrul proiectului „Regiunea Nord-Est-Axa Rutiera Iasi-Suceava” si 8,7 milioane de lei, pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Timisoara-Moravita.
Compania lui Michael Stanciu a inceput bine anul trecut, cu un contract de 8,9 milioane de lei, pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului expres Bacau-Piatra Neamt.
Compania care se ocupa cu activitati de inginerie si consultanta tehnica este detinuta in procent de 99,98% de firma americana Search Avg, in timp de Michael Mihai Stanciu are o parte de 0,01%. In 2019 avea o cifra de afaceri de 6,68 milioane de lei, o pierdere de 6,65 milioane de lei si 107 angajati.
In august au obtinut contractele pentru sectorul Gaesti-Ploiesti din Drumul Expres (15,8 milioane de lei) si cel pentru supervizarea tronsonului 1 din Drumul Expres Craiova-Pitesti (17,5 milioane de lei).