Eleve cu dizabilități au primit interzis la cursuri în perioada menstruației
Deicizie absolut șocantă luată de conducerea unei școli speciale din Oradea! Potrivit hotărârii luate de Consiliul de Administrație al unității de învățământ, elevelor cu dizabilități li s-a interzis să vină la școală în timpul menstruației.
Motivul deciziei este halucinant: consiliul de administraţie al şcolii s-a temut că fetele ar putea îmbolnăvi profesorii şi elevii. Decizia luată la Centrul Școlar de Educație Incluzivă vizează 23 de eleve dintr-un total de 338 de școlari cu dizabilități.
”O situaţie particulară în care o elevă cu deficienţă mintală severă care poartă scutec în permanenţă are obiceiul să-şi introducă mâinile în scutec. Nu putem fi acuzaţi de discriminare pentru că aşa cum ne spune şi numele sunt un centru şcolar de educaţie incluzivă. Nu se ştie niciodată deoarece noi nu avem toate diagnosticele, mă rog, de care suferă. Să nu se transmită nişte boli prin acest contact”, spune directorul unității de învățământ, Lăcrămioara Șipoș, potrivit observatornews.ro.
Însă, directorul școlii spune că decizia nu a deranjat pe nimeni, ba chiar părinții elevilor au fost mulțumiți de hotărârea privind interzicerea accesului în școală pentru eleve în timpul menstruației.
”A fost o decizie luată în urma consultării unor grupuri de părinți și a cadrelor didactice. Totul a pornit de la o situație particulară în care o elevă cu deficiență severă care poartă scutec în permanență. Nu am avut nici măcar o reclamație de la părinți. Dimpotrivă, ei sunt foarte mulțumiți de ceea ce se întâmplă și de procesul educativ de la noi din scoală”, mai precizează directorul Lăcrămioara Șipoș.
Însă, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a aflat despre această decizie absolut halucinantă și a intervenit. ”Am aflat de existența unei hotărâri a școlii Orizont, care îngrădea dreptul la educație. Am luat legătura cu direcțiunea școlii și le-am cerut să revoce hotărârea, pentru că încalcă un principiu constituțional”, a declarat Horea Abrudan, inspector general al ISJ Bihor.