Revenirea fizică la școală poate reprezenta o adevărată provocare pentru copii, după mai bine de un an de pandemie, în care elevii au învățat online. Consiliul Elevilor București și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți avertizează, într-o scrisoare trimisă ISMB, inspectoratelor școlare și școlilor din Capitală, cu privire la acest aspect.
Adresa este destinată inspectorilor școlari generali de sector, directorilor și profesorilor din unitățile de învățământ preuniversitar din municipiul București, scrie edupedu.ro.
Elevii și părinții se declară solidari cu profesorii și solicită „reziliență, comunicare, unitate” pentru săptămânile care urmează.
„Aceste ultime săptămâni nu pot compensa pentru toate lunile petrecute în online”, spun reprezentanții elevilor și ai părinților, care mai scriu că “vrem ca acest interval de timp să nu creeze stres și anxietate în rândul elevilor în urma ideii că aceștia urmează să fie evaluați mai drastic, în ideea de a contrabalansa anul petrecut în online”.
Elevii le transmit profesorilor, sub formă de rezumat, care sunt metodele de evaluare prevăzute în ROFUIP. Ei cer să nu fie notați pentru „integralitatea caietelor de curs, a temelor sau a prezenței în cadrul orelor”.
„Ținând cont de revenirea fizică în școli începând cu ziua de miercuri, 19.05.2021, a tuturor elevilor care studiază în municipiul București în urma scăderii sub 1 a ratei de infectare cu infecţia SARS-CoV-2, considerăm normală transmiterea unui mesaj comun, de solidaritate față de cadrele didactice care, la fel ca noi, trebuie să se adapteze revenirii la școala fizică.
Ne dorim ca săptămânile care urmează să fie ghidate de către principii: reziliență, comunicare, unitate.
Suntem conștienți că perioada care a trecut de la ultima oră față-n față cu elevii a fost una lungă.
Știm că evaluarea elevilor trebuie să continue și să se încheie semestrul. Ne dorim ca dumneavoastră să beneficiați de acest timp, la final de an școlar pentru a construi, pe cât posibil, o relație cu elevii care au fost privați de mediul propice dezvoltării lor, de locul pe care îl au lângă dumneavoastră, fizic lângă dascăli.
Vrem ca acest interval de timp să nu creeze stres și anxietate în rândul elevilor în urma ideii că aceștia urmează să fie evaluați mai drastic, în ideea de a contrabalansa anul petrecut în online. Aceste ultime săptămâni nu pot compensa pentru toate lunile petrecute în online, dar pot fi semnalul că trebuie să ne pregătim pentru ca din toamnă să revenim la școală și în vară, acolo unde este nevoie, la ore remediale.
Dorim să construim în această ultimă etapă încredere între elevi și cadre didactice pentru ca ale noastre comunități școlare să dea dovadă de reziliență”.
„Singura modalitate prin care putem face asta este să comunicăm, să vă spunem că suntem alături de dumneavoastră în a face finalul acestui an cât mai ușor, iar la începutul anului viitor să fim cât mai bine pregătiți. Acest deziderat îl putem atinge doar prin comunicare dintre elevi, părinți și profesori. Atât la nivel municipal, cât și în fiecare clasă.
Cu toții am trecut în această perioadă prin stări de neliniște cauzate de incertitudinile create de situația de urgență.
Având acest lucru în minte vom face tot ce stă în putere noastră ca empatia și solidaritatea să conducă orele de curs din această ultimă „lună altfel”.
Așadar, cu respectul pe care îl avem față de rolul dumneavoastră în procesul educațional vă solicităm să dați dovadă de unitate și solidaritate față de elevii pe care îi reprezentăm.
S-a demonstrat că măsurile drastice de coerciție nu ajută la crearea parcursului pe care ni-l dorim, așadar, reamintim criteriile generale de acordare a notelor.
Conform Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, articolul 115, instrumentele de notare a elevilor sunt:
a) chestionări orale;
b) teste, lucrări scrise;
c) experimente şi activităţi practice; d) referate;
e) proiecte;
f) interviuri;
g) portofolii;
h) probe practice;
i) alte instrumente stabilite de comisiile metodice şi aprobate de director sau elaborate de către ministerul educaţiei /inspectoratele şcolare, elaborate în conformitate cu legislația națională.
Astfel, nu este prevăzută acordarea notelor pentru integralitatea caietelor de curs, a temelor sau a prezenței în cadrul orelor, ci strict luând în considerare nivelul cunoștințelor și al competențelor din cadrul orelor de curs ale elevilor.
Luând aceste lucruri în calcul, sugerăm directorilor și profesorilor din unitățile de învățământ preuniversitar din municipiul București să supravegheze modalitățile de notare a elevilor, astfel încât săptămânile ce vor urma să fie axate asupra reconectării elevilor cu profesorii și colegii, în urma situațiilor dificile din ultima perioadă, pentru a se crea un mediu prielnic procesului educaţional”, încheie elevii și părinții adresa.