Elon Musk, mesaj către producătorii auto. Le-a trimis dosarul Cybertruck: „Cum se proiectează un vehicul cu arhitectura pe 48 de volți”
Una dintre noutățile cele mai importante noutăți pe care le aduce pe piața auto noul model Cybertruck Tesla este faptul că a adoptat o arhitectură electrică pe 48 de volți. Actualele sistemele convenționale pe 12 volți se folosesc încă din anii 1950.
Înainte de lansarea oficială, Tesla a dat la teste mai multe Cybertrucks unor evaluatori de mașini proeminenți, dintre care unul a fost Jason Cammisa de la compania Hagerty. În videoclipul său, Camissa a spus că Elon Musk a trimis un document directorilor generali ai tuturor celorlalți producători de automobile, care descrie detaliat modul de proiectare a unui vehicul pe 48 de volți, notează ziaruldeiasi.ro
„La acea vreme nu eram siguri dacă era o glumă, pentru că Elon Musk nu declarase oficial ceva pe subiectul ăsta.
Iată însă că a apărut prima confirmare – miercuri, CEO-ul Ford, Jim Farley, a confirmat pe platforma X (fostă Twitter) că a primit documentul săptămâna aceasta, numindu-l „superb pentru industrie”. Elon Musk i-a răspuns scurt – Cu plăcere”, spune Camissa.
Conform specialiștilor, trecerea la un sistem de 48 de volți aduce îmbunătățiri semnificative mașinilor. Utilizarea unui sistem de 48v economisește costurile materialelor fizice (cupru) și, la rândul său, ajută și la reducerea greutății. Este unul dintre motivele pentru care Cybertruck cântărește mai puțin decât un Rivian R1T, deși este mai mare.
Sistemele pe 48v permit să circule mai mult curent prin vehicul și oferă capacitatea de a alimenta mai multe componente, inclusiv sistemul de direcție prin cablu din Cybertruck, primul de acest fel într-un vehicul de producție.
Potrivit lui Cammisa, doar acea componentă necesită triplu curentul pe care îl putea suporta o casă medie în anii 1970. Pe măsură ce vehiculele continuă să adauge mai multe componente electrice, vor avea fără îndoială nevoie de mai multă putere.
Fabricanții auto au luat în considerare trecerea la 48V de-a lungul anilor, dar a existat o problemă – furnizorii produc componente pentru sisteme pe 12 V și, evident, nici producătorii de automobile, nici furnizorii nu au fost dispuși să pună banii necesari pentru a trece la componentele de 48 V. Tesla, fiind o companie care își construiește singură toate componentele (baterii, motoare, componente electrice, etc), n-a avut problema asta și a putut face trecerea.
Se pare că Ford va ajuta Tesla să împingă industria în această direcție. Farley a a scris din nou a doua zi, după ce a citit întregul document, oferindu-se să lucreze împreună pentru a muta furnizorii „și în viitorul 48V”. Dar chiar și cu aceasta, probabil că va dura ceva timp până să vedem sistemul pe 48V în alte vehicule, dar este un pas în direcția corectă.