Elon Musk „simte că vin vremuri grele” și spune că plouă cu bani pe proști de prea mult timp
Previziuni sumbre ale celui mai bogat om din lume. Patronul Tesla, Elon Musk „simte că vin vremuri grele” și anunță că vrea să reducă aproximativ 10% din locurile de muncă de la Tesla, într-un e-mail adresat directorilor. Avertismentul dat de Musk vine în contextul inflației care a ajuns la niveluri record în Statele Unite.
Perspectiva sumbră a lui Musk vine în urma mai multor comentarii recente ale unor directori, printre care directorul general al JPMorgan Chase, Jamie Dimon, și președintele Goldman Sachs, John Waldron. Un „uragan se îndreaptă spre noi”, a declarat Dimon săptămâna aceasta. Inflația din Statele Unite se situează la cel mai ridicat nivel din ultimii 40 de ani.
Mesajul vine la două zile după ce cel mai bogat om din lume le-a spus angajaților săi să se întoarcă fizic la locul de muncă sau să părăsească compania. Avertismentul dur al lui Musk cu privire la o potențială recesiune și la efectul în lanț pe care-l va avea aceasta în cazul producătorilor de automobile este cea mai directă prognoză de acest fel din industrie.
Musk nu mai face angajări și spune că plouă cu bani pe proști de prea mult timp
La sfârșitul lunii mai, când a fost întrebat de un utilizator Twitter dacă economia se apropie de o recesiune, Musk a răspuns: „Da, dar acesta este de fapt un lucru bun. Plouă cu bani pe proști de prea mult timp. Unele falimente sunt necesare”.
Elon Musk, le-a cerut angajaților marți să se întoarcă la birou sau să părăsească compania, potrivit unui memo trimis personalului care a circulat pe rețelele de socializare. „Cine dorește să lucreze de la distanță trebuie să treacă și pe la birou pentru un minim (și spun minim) de 40 de ore pe săptămână sau să părăsească Tesla”, ar fi scris Musk în memo-ul citit de Reuters.
În timp ce îngrijorările legate de riscul unei recesiuni au crescut, cererea pentru automobilele Tesla și alte vehicule electrice a rămas ridicată, iar mulți dintre indicatorii tradiționali ai unei recesiuni – inclusiv creșterea stocurilor dealerilor din Statele Unite – nu s-au materializat. Dar Tesla s-a străduit să repornească producția la fabrica sa din Shanghai, după ce blocajele Covid-19 au forțat întreruperi costisitoare.