Prima pagină » Actualitate » Entuziasmul pentru mașinile electrice a SCĂZUT foarte mult, iar producătorii auto încep să-și refacă toate calculele

Entuziasmul pentru mașinile electrice a SCĂZUT foarte mult, iar producătorii auto încep să-și refacă toate calculele

Viitorul fără poluare pe șosele începe să devină un vis îndepărtat. Mișcările pe piața auto arată că entuziasmul pentru mașinile electrice a scăzut foarte mult, astfel că producătorii încep să-și refacă toate calculele.

Producătorul japonez de automobile Toyota și-a redus cu o treime planurile de producție a vehiculelor electrice pentru anul 2026. Producerea chiar și a unui milion de vehicule electrice pe an reprezintă totuși un obiectiv ambițios pentru companie, care a depus mult mai mult efort în dezvoltarea hibridelor și a vândut doar aproximativ 104.000 de vehicule electrice anul trecut.

În prezent, vehiculele electrice reprezintă aproximativ 1% din vânzările sale globale. La începutul săptămânii trecute, producătorul suedez Volvo a renunțat la obiectivul de a deveni un producător exclusiv de vehicule electrice până în 2030, spunând că se așteaptă să ofere în continuare câteva modele hibride în gama sa, la acel moment.

Producătorii de automobile din Europa se vor confrunta cu ținte de dioxid de carbon mai dure în 2025, deoarece limita medie a emisiilor de la vânzările de vehicule noi va scădea.

„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea să fie nevoite să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunțe la product producția peste 2,5 milioane de vehicule”, spune directorul general al companiei Renault, Luca de Meo, potrivit Antena 3.

Iar reprezentantul unui alt mare producător european, Oliver Bloom, directorul executiv al companiei Volkswagen, spune că „în Europa se cumpără mai puține vehicule, în timp ce noi concurenți din Asia intră pe piață. Plăcinta a devenit mai mică și avem mai mulți invitați la masă. Este o situație alarmantă. Industria auto europeană se confruntă cu o provocare fără precedent”.

Altfel, Volkswagen ia în considerare, pentru prima dată în istorie, să închidă fabrici în Germania. Producătorul german solicită autorităților europene să adapteze reglementările la realitățile de pe piață, așa cum de altfel au solicitat BMW sau grupul Renault.

Recomandarea video

Mediafax
Cu cât s-au scumpit sărbătorile românilor? Fiscaliști: Masa tradițională de Crăciun, bradul și cadourile „modeste” costă 500 de euro în 2025
Digi24
Ordin de arestare pentru Gari Kasparov. Fostul campion de șah este un critic al lui Vladimir Putin
Cancan.ro
BREAKING | Tavanul unui hotel din Sibiu s-a prăbușit peste turiștii din locație. Primele imagini cu dezastrul din locație
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Decizie disperată: Antena 1 își vrea banii înapoi, după ce a plătit o avere pentru difuzarea Cupei Mondiale. Alt post TV ar urma să transmită o parte din meciuri
Mediafax
Nicușor Dan a gustat colăcei în timp ce colindătorii cântau la Cotroceni. Mirabela Grădinaru nu a cedat poftelor
Click
Cum se coace corect cozonacul. Temperatura potrivită pentru cuptorul electric și pe gaz
Digi24
VIDEO. Accident pe noul tronson al Autostrăzii Moldovei, în prima oră de la deschiderea circulației
Cancan.ro
Ce boli avea Mălina Guler? Diagnosticele care i-au mâncat viața
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Cele mai periculoase modificări de soft și simptomele grave pe care le provoacă motorului
Descopera.ro
Structuri misterioase detectate în Cosmos!
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Nicolae Ceaușescu și recordurile vânătorești