Entuziasmul pentru mașinile electrice a SCĂZUT foarte mult, iar producătorii auto încep să-și refacă toate calculele

Publicat: 09 09. 2024, 23:15
Actualizat: 09 09. 2024, 23:17

This browser does not support the video element.

Viitorul fără poluare pe șosele începe să devină un vis îndepărtat. Mișcările pe piața auto arată că entuziasmul pentru mașinile electrice a scăzut foarte mult, astfel că producătorii încep să-și refacă toate calculele.

Producătorul japonez de automobile Toyota și-a redus cu o treime planurile de producție a vehiculelor electrice pentru anul 2026. Producerea chiar și a unui milion de vehicule electrice pe an reprezintă totuși un obiectiv ambițios pentru companie, care a depus mult mai mult efort în dezvoltarea hibridelor și a vândut doar aproximativ 104.000 de vehicule electrice anul trecut.

În prezent, vehiculele electrice reprezintă aproximativ 1% din vânzările sale globale. La începutul săptămânii trecute, producătorul suedez Volvo a renunțat la obiectivul de a deveni un producător exclusiv de vehicule electrice până în 2030, spunând că se așteaptă să ofere în continuare câteva modele hibride în gama sa, la acel moment.

Producătorii de automobile din Europa se vor confrunta cu ținte de dioxid de carbon mai dure în 2025, deoarece limita medie a emisiilor de la vânzările de vehicule noi va scădea.

„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea să fie nevoite să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunțe la product producția peste 2,5 milioane de vehicule”, spune directorul general al companiei Renault, Luca de Meo, potrivit Antena 3.

Iar reprezentantul unui alt mare producător european, Oliver Bloom, directorul executiv al companiei Volkswagen, spune că „în Europa se cumpără mai puține vehicule, în timp ce noi concurenți din Asia intră pe piață. Plăcinta a devenit mai mică și avem mai mulți invitați la masă. Este o situație alarmantă. Industria auto europeană se confruntă cu o provocare fără precedent”.

Altfel, Volkswagen ia în considerare, pentru prima dată în istorie, să închidă fabrici în Germania. Producătorul german solicită autorităților europene să adapteze reglementările la realitățile de pe piață, așa cum de altfel au solicitat BMW sau grupul Renault.