Este obligatoriu sau nu să ai roată de rezervă la mașină. Ce prevede legea
Mulți șoferi se întreabă dacă este obligatoriu sau nu să ai roată de rezervă în mașină. Conducătorii auto trebuie să aibă câteva componente și elemente de siguranță în trafic. Cât despre roata de rezervă și cric, părerile sunt împărțite, dar iată ce prevede legea, de fapt.
Astfel, șoferii nu sunt obligați să aibă în mașină roată de rezervă și cric, însă aceste elemente îi pot ajuta în momentele neprevăzute în trafic, mai ales atunci când un șofer face pană și trebuie să tragă pe dreapta pentru a înlocui roata.
Deși roata de rezervă nu este obligatorie în mașină, ei bine, șoferii trebuie să aibă în vehicul un stingător auto și două triunghiuri reflectorizante. Acestea trebuie să fie omologate și în perioada de valabilitate.
Dacă șoferul a făcut pană și are roată de rezervă, el trebuie să tragă pe dreapta și să respecte anumite reguli. Prin urmare, mașina se pune pe avarii și se așază triunghiurile reflectorizante în fața și în spatele mașinii, la cel puțin 50 de metri distanță. Ca să schimbe roata de la mașină, șoferul trebuie să aibă și un cric, cheie de deșurubat prezoane și o roată de rezervă.
Ce sunt obligați șoferii să aibă în mașină
Codul rutier 2024 impune mai multe echipamente obligatorii, care trebuie să se afle în mașină, atunci când un vehicul circulă pe un drum public. Potrivit legii, toate mașinile aflate în circulație trebuie să aibă trusă medicală, stingător de foc și 2 triunghiuri reflectorizante. Triunghiurile reflectorizante trebuie să fie omologate.
„Triunghiurile de presemnalizare auto sunt reglementate de Regulamentul stabilit de Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite. Din punct de vedere tehnic, acest tip de produs poate fi comercializat legal dacă dispune de Comunicare de omologare internațională acordată de oricare dintre autoritățile administrative din ţările semnatare ale Acordului de la Geneva din 1958.”, precizează Registrul Auto Român.
De asemenea, și trusa sanitară și stingătorul auto trebuie să fie omologate.
Șoferii sunt obligați deci să aibă câteva echipamente în mașină, iar cei care nu le au vor fi sancționați. Roata de rezervă nu este însă obligatorie, după cum este prevăzut în lege, dar este utilă pentru siguarnța șoferilor la drum. Codul Rutier nu precizează în mod clar tipul de cauciuc neceesar pentru roata de rezervă, dar recomandarea ar fi să fie de tip iarnă sau all-season.
CITEȘTE ȘI:
Motivul ireal pentru care un șofer de 19 ani și-a parcat mașina pe linia de tramvai, în Iași