Premierul Marcel Ciolacu spune că nu s-a investit niciodată în zona Moldovei atât cât s-a întâmplat de când a fost numit șef al Guvernului României. Investițiile au fost direcționate în special în sfera autostrăzilor. Europarlamentarul Dragoș Benea susține spusele acestuia, completând cu faptul că PSD și guvernarea social-democrată vor rezolva problema conectivității Moldovei cu Capitala și zona Transilvaniei.
„Determinarea cu care premierul Marcel Ciolacu vorbeşte despre autostrăzile A7, A8 şi A13 este garanția că Partidul Social Democrat şi guvernarea sa vor rezolva, într-un viitor nu foarte îndepărtat, problema conectivității Moldovei, legând această provincie istorică de capitala Bucureşti şi de Transilvania & Vestul țării.”, a declarat eurodeputatul social-democrat Dragoș Benea, făcând referire la declarația lui Marcel Ciolacu despre importanța realizării Autostrăzii Moldovei.
Niciodată în Moldova nu s-a investit, cât se investește acum. În sfârșit, și ia revanșa și Moldova, dar nu e suficient. Avem A8. A8-ul e legătura între Iași și Târgu Mureș și cel mai important, din partea mea, din punct de vedere economic cel mai important este A13, Bacău-Brașov. În momentul acela, legi Moldova de centrul țării. Părerea mea, Comanic Brașov și Bacău-Brașov sunt două autostrăzi care se pot face prin parteneriat public-privat. De asta am și fost și în țările din Golf, pentru că e insuficient capitalul la nevoile de dezvoltare ale României. Când faci parteneriat public-privat nu mai este o datorie care se înregistrează ca și datorie publică. E cu garanția statului, categoric. Dar, atunci se va închide discuția cu conectivitatea Moldovei, a declarat premierul în cadrul unui interviu acordat lui Mihai Gâdea.
Dragoș Benea a amintit faptul că proiectarea A13 a fost reluată, precum și procedurile pentru A7.
Proiectarea A13 este în acest moment reluată cu un proiectant serios, cel de la A7, şi este – fără îndoială – şi meritul secretarului de stat Gabriel Bunduc pentru repornirea motoarelor la această investiție. Aşteptăm terminarea proiectării, după care urmează o nouă procedură – licitația pentru încredințarea execuției lucrărilor. În Uniunea Europeană totul e guvernat de proceduri şi regulamente: ele vor stabili, în final, cine va construi această autostradă, când şi cum. Şi în ce condiții, a mai spus Benea.
CITEȘTE ȘI: