Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Acestea sunt „troleibuzele groazei” din București, la 40 de grade. Nu au aer condiționat, iar geamurile se deschid foarte greu

EXCLUSIV | Acestea sunt „troleibuzele groazei” din București, la 40 de grade. Nu au aer condiționat, iar geamurile se deschid foarte greu

EXCLUSIV | Acestea sunt „troleibuzele groazei” din București, la 40 de grade. Nu au aer condiționat, iar geamurile se deschid foarte greu

Joi este anunțată cea mai călduroasă zi din acest an, cu temperaturi de 40 de grade în București. Pentru mulți dintre cei care vor călători cu transportul public din Capitală, experiența va fi una de coșmar, dacă vor nimeri într-un autobuz sau troleibuz fără aer condiționat. Potrivit surselor Gândul, adevărate saune pe roți, în care căldura poate deveni chiar un pericol, sunt multe dintre troleibuzele Astra Irisbus albe, care circulă pe multe linii, precum 62, din Militari la Gara de Nord. Multe dintre aceste troleibuze nu au aer condiționat, iar geamurile se deschid extrem de greu.

Potrivit informațiilor obținute de Gândul, parcul Societății de Transport București numără 2.514 vehicule, din care 1.557 de autobuze, 259 de troleibuze și 452 de tramvaie.

Dintre acestea, parcul circulant, adică vehiculele care sunt efectiv pe traseu, este următorul:

  • autobuze – 994
  • tramvaie – 269
  • troleibuze – 140

Potrivit surselor Gândul, la autobuze, aerul condiționat funcționează la Otokar și la cele peste 100 de vehicule Mercedes Hybrid. La cele peste 500 de autubuze Citaro, nu există aer în salon la modelele Euro 3, iar la modele Euro 4 nu funcționează aerul „pentru 80% dintre ele, pentru că nu există freon, piese de schimb etc.”, spun sursele Gândul.

De asemenea, peste 80% dintre tramvaie nu au aer condiționat, iar la troleibuze, situația este foarte complicată.

„La troleibuze, s-a încercat montarea de instalații pe modelele Astra Irisbus, albe, care circulă pe multe linii, precum 62 sau 90, dar este foarte complicat. Au tot făcut scurtcircuit, au luat și foc, din păcate. Deci, puține dintre ele au aer condiționat”, spun sursele Gândul.

Situația este complicată la troleibuzele Astra Irisbus pentru că geamurile se deschid extrem de greu, astfel că aceste vehicule sunt adevărate saune pe patru roți, care pot fi și deosebit de periculoase, mai ales pentru cei cu probleme de sănătate.

Sindicalist: „Se induce ideea asta că fac șoferii economie la motorină. Este o prostie”

Zilele trecute, Nicușor Dan a declarat că în interiorul STB s-a declanșat o anchetă în ceea ce privește șoferii care nu ar vrea să dea drumul la aer condiționat.

Sindicaliștii STB spun însă că șoferii nu ar avea motive să nu folosească instalațiile de aer condiționat.

„Se induce ideea asta că fac șoferii economie la motorină. Este o prostie. Păi vatmanii și șoferii de pe troleibuze ce fură, curent? Eu cred că ei (conducerea STB- n.r.) nu au pe cine să-și verse transpirația, trebuie să găsească vinovați”, a spus, pentru Gândul, Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB.


CITEȘTE ȘI:

EXCLUSIV | Video uluitor cu un tramvai Imperio care are un burduf dezlipit. „Te omoară dacă se rupe ăla”

EXCLUSIV | Sindicalist: „Înjură lumea șoferii de autobuze din cauza lui Nicușor Dan. Nu se poate fura motorina. Aerul este defect la multe vehicule”

VIDEO | Nicușor Dan: ”s-a montat pe 30 de tramvaie instalaţie de aer condiţionat şi unul sau două au luat foc”

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și